L’Ajuntament de Barcelona ha informat que a partir del proper 8 de juliol de 2024 es reactivarà el canal telemàtic per a la tramitació de les targetes d’aparcament individual i col·lectiva per a persones amb discapacitat. Aquesta reactivació té com a objectiu oferir als usuaris una major comoditat i flexibilitat en la gestió d’aquestes targetes.
Durant el període que va des de la suspensió temporal del canal telemàtic fins al 8 de juliol, l’Ajuntament ha mantingut actius els canals alternatius de tramitació presencial, telefònica i postal per tal de garantir la continuïtat del servei i atendre les necessitats dels usuaris. A partir de la reactivació del canal telemàtic, aquests canals alternatius continuaran essent accessibles per a aquelles persones que ho prefereixin.
Cal destacar que, com a mesura addicional de suport, s’ha prorrogat per sis mesos la vigència de les targetes d’aparcament per a persones amb discapacitat que caducaven entre l’1 de gener i el 9 de maig de 2024. Aquesta pròrroga automàtica s’ha aplicat a totes les targetes afectades i no requereix cap gestió per part dels seus titulars.
Com a alternatives a la tramitació telemàtica, el consistori ofereix un canal telefònic i postal i la via presencial:
Canal telefònic i postal
- Trucar al 010 i facilitar les dades de la persona beneficiària de la targeta.
- L’Ajuntament envia per correu postal el formulari preomplert amb les dades facilitades, un sobre de retorn amb el franqueig a destinació i una carta amb instruccions.
- Enviar el formulari per correu postal.
Per a més informació, es poden consultar els passos a seguir a la web de l‘Oficina Virtual de Tràmits.
Canal presencial
- Localitzar l’Oficina d’Atenció Ciutadana més propera a través del llistat d’oficines a la web de l’Oficina Virtual de Tràmits.
- Demanar cita prèvia a través del 010 o presencialment al Quiosc de Tràmits i Serveis.
- Consultar el llistat de Quioscos de Tràmits i Serveis a la web de l’Oficina Virtual de Tràmits.
Secció patrocinada per