Diumenge, 19 maig 2024
spot_img
IniciENTREVISTESMaria Jordà: “El més emotiu és quan saps que un candidat aconsegueix...

Maria Jordà: “El més emotiu és quan saps que un candidat aconsegueix la feina que portava mesos preparant”

Maria Jordà és Leader Fundació Eurofirms

fundacio eurofirms campanya igual de diferents
Pancarta de la campanya ‘Igual de diferents’ // Foto: Fundació Eurofirms

Recordo que un dia anava caminant pel carrer i vaig aturar-me davant d’un cartell publicitari amb l’eslògan #Igualdediferents. Em va sorprendre la campanya adreçada a les persones amb discapacitat, i quan vaig arribar a casa el primer que vaig fer va ser googlejar “Fundació Eurofirms“ i així va ser com fruit de la curiositat vaig decidir adreçar-me a ells per fer-los unes preguntes sobre la campanya en sí i la fundació, que ha contestat Maria Jordà en representació de l’entitat.

La Fundació Eurofirms va néixer l’any 2007 amb l’objectiu de treballar per a potenciar la cultura de la igualtat en el món laboral. O Com ells mateixos diuen “Darrere de cada obstacle sempre hi ha una oportunitat”.  

Com va néixer la Fundació Eurofirms?  

La Fundació va néixer fa més de 10 anys fruit del compromís social d’Eurofirms, primera empresa nacional de recursos humans, per aconseguir una societat més justa i inclusiva a través de la inserció laboral de persones amb discapacitat. Creiem en les persones i en les seves capacitats.  

Des de la seva creació a finals de 2007, la Fundació Eurofirms ha realitzat més de 2.978 insercions laborals de persones amb discapacitat a tot el territori espanyol, encaixant les necessitats de les organitzacions amb les capacitats dels candidats.   

Quin és el vostre principal objectiu?  

La Fundació Eurofirms treballa per a la normalització de la discapacitat a la societat, desenvolupant accions dirigides a augmentar l’ocupabilitat dels candidats amb discapacitat, i a generar entorns més inclusius a les organitzacions a partir de la sensibilització, la formació i l’accessibilitat. La Fundació també assessora les empreses sobre el compliment de la Llei general de la Discapacitat i gestiona mesures alternatives sempre orientades a fomentar el compliment a través de la integració. A més, realitza un programa d’ajuda per a orientar a treballadors amb discapacitat dins de les empreses.  

Persones, innovació, excel·lència, aquestes serien les paraules que defineixen la Fundació Eurofirms?  

Aquests són els valors que serveixen com a denominador comú del grup Eurofirms arran d’una aposta per la gestió per valors, posant a la persona sempre al centre. A la Fundació a més ens agrada destacar la responsabilitat, el compromís i el respecte com a eixos fonamentals de la nostra acció.  

Qui pot accedir a la fundació?  

Actualment, la Fundació compta amb 1.112 ofertes de feina a tota Espanya dirigides a candidats amb qualsevol tipus de discapacitat que es poden consultar a la pàgina web d’Eurofirms. Per una altra banda, totes aquelles empreses que comparteixin el repte de fer de les seves organitzacions un entorn inclusiu poden adreçar-se per tal de beneficiar-se dels programes de sensibilització, formació i accessibilitat que ofereix la Fundació, així com un assessorament en el compliment de la Llei General de la Discapacitat.  

Què és el més emotiu que us han dit sobre la fundació? 

Hem tingut l’oportunitat de rebre moltíssimes respostes positives, tant per part d’empreses com de candidats. És molt emotiu quan un candidat et truca per compartir amb tu la il·lusió d’haver trobat feina, l’orgull, autoestima i alegria que sent no té preu. El seu agraïment és el motor que ens fa seguir en aquesta tasca de conscienciació i normalització. Per l’altra banda, resulta també molt encoratjador quan un directiu et trasllada que l’equip està molt satisfet amb la persona amb discapacitat que s’ha incorporat a l’empresa, que ha ajudat a derrocar barreres i prejudicis interns. Són aquests reconeixements la nostra raó de ser.

Quin és l’objectiu de la campanya publicitària? Quins estigmes queden per trencar? 

La campanya #IgualDeDiferents vol sensibilitzar a la societat per tal de normalitzar la discapacitat, reflexionant-hi a partir de situacions quotidianes en les quals es troben les persones amb discapacitat. Pretén acostar-se a la seva realitat des d’un punt de vista positiu i amb un toc d’humor, fugint de la mirada compassiva i paternalista amb que tan sovint ens relacionem amb la discapacitat. Ens hem volgut centrar en les capacitats més enllà de les limitacions, i fomentar un tracte adequat per tal d’incloure-les plenament.

Cal prendre consciència d’alguns mites o prejudicis al voltant de les persones amb discapacitat, com per exemple la major absència laboral, menor rendiment a la feina, la impossibilitat de fer moltes tasques… Aquestes són algunes de les idees que generen barreres a l’hora de contractar  persones amb discapacitat, totes elles idees desmentides estadísticament. La campanya #IgualDeDiferents convida a trencar estereotips i prejudicis, apropant-nos una realitat i posant el focus en el talent. Us invitem a normalitzar mirant més enllà de la discapacitat.

- PUBLICITAT -

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Mireia Guilera
Mireia Guilera
De sempre m’ha apassionat el periodisme. Fa un parell d’anys vaig presentar-me a la prova de majors de 25 anys de la Universitat per a obtenir la titulació de periodisme. No vaig aprovar l’examen d'accés però això no va ser un impediment per a fer realitat el meu somni ... Des del novembre de 2019 col·laboro amb el Diari de la DisCapacitat. La veritat és que he aprés molt i espero seguir aprenent d’aquesta professió. Actualment també presento el programa 'Asteriode B612' a Ràdio Caldes. Escolta'l en el següent enllaç https://www.radiocaldes.cat/programs/asteroide-b612-dilluns-12h-quinzenal/radiocaldes_podcast_15584?ref=wa

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content