
Enfoc, el servei de formació i inserció laboral del Grup Alba, va aconseguir un total de 119 insercions laborals de persones de col·lectius vulnerables durant el 2020, un 11% més que l’any anterior, de les quals 24 van ser de persones amb discapacitat.
Aquestes xifres prenen encara més rellevància perquè es van fer durant un any marcat per la pandèmia, que va obligar a adaptar el servei i realitzar moltes de les formacions i orientacions via online.
També a través de les formacions específiques realitzades per Enfoc durant l’any que promouen pràctiques laborals en empreses. Entre les formacions realitzades hi ha la d’Auxiliar de serveis, la de manteniment viari o la d’auxiliar de magatzem i atenció al client.
Enfoc ha aconseguit també accedir al 2020 a dos programes formatius subvencionats pel Departament de Treball i el Fons Social Europeu específics per a persones amb discapacitat amb l’objectiu de formar en competències transversals i per a l’ocupació (Programa SIOAS) i en el cas del programa POEJ una formació específica en Auxiliar d’hostaleria i neteja. En total 178 persones han participat en les 10 formacions impulsades durant el 2020.
Pel que fa a les orientacions 508 persones han rebut un acompanyament, sigui formatiu o laboral per part dels professionals d’Enfoc.
Els projectes europeus que s’impulsen des d’Enfoc han estat els més afectats per la situació de pandèmia l’any 2020, ja que s’han hagut d’anul·lar els viatges formatius com els del programa TLN Mobilicat i alguns intercanvis europeus.
Pel que fa al servei de voluntariat, a l’estiu es va poder realitzar la formació de voluntariat per a joves amb un total de 50 participants.