
Centenars de treballadors del sector que atenen persones amb discapacitat han exigit aquest dimarts a la Confederació que es comprometi a negociar augments de salaris per als empleats i a millorar-ne les condicions laborals. Ugt i CCOO han convocat aquest dimarts una concentració davant de la seu de la Confederació (organització empresarial que representa entitats socials de Catalunya) i han reclamat que la institució es reuneixi amb els sindicats per negociar l’augment dels salaris, congelats des de fa una dècada.
La concentració d’ahir ve precedida d’una l’altra que es va celebrar fa uns dies davant la seu de Dincat, entitat que representa les persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya, per reclamar les mateixes mesures.
De fet, des de Dincat comprenen perfectament i comparteixen la reivindicació dels sindicats, defensant que els treballadors i treballadores de les entitats del sector de la discapacitat intel·lectual mereixen unes condicions laborals dignes a l’altura del seu compromís i professionalitat. Apunten però que, la responsabilitat, que això no es compleixi és de l’administració, ja que es tracta de serveis públics que presten les entitats socials de Dincat i que la via d’ingrés d’aquestes serveis és el que paga la Generalitat. En aquest sentit, Dincat fa anys que exigeix al Govern, en concret al Departament de Drets Socials, que s’augmenti de forma urgent el finançament de les entitats que presten serveis d’atenció al col·lectiu, ja que sense un finançament adequat, les entitats no poden assumir millores en les condicions laborals dels seus professionals, unes millores que són absolutament justes i necessàries.

