
Dincat, representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, ha exigit al Ministeri de Sanitat, que prioritzi immediatament totes les persones amb discapacitat intel·lectual a l’hora d’administrar la tercera dosi de la vacuna contra la Covid-19, davant l’alarmant creixement dels contagis de les últimes setmanes.
La federació recorda que les persones d’aquest col·lectiu tenen un major risc de contraure el virus per diferents motius, com les barreres a l’hora de posar en pràctica mesures d’higiene bàsiques o la dificultat a l’hora de distanciar-se socialment, entre d’altres. Cal tenir en compte, també, que moltes d’aquestes persones tenen patologies associades que els fa més vulnerables de desenvolupar casos més greus i, fins i tot, de morir.
Al mateix temps, Dincat també demana que es prioritzi la vacunació amb la tercera dosi dels professionals que participen en la cura i els suports que necessiten les persones amb discapacitat intel·lectual.
De fet, fa setmanes que la federació demana a l’administració pública l’impuls d’una reforma legal que estableixi la vacunació obligatòria entre aquells professionals que atenen a col·lectius en risc.
“Les persones del col·lectiu, així com les famílies i les entitats que els acompanyen estan angoixades, a l’espera que s’atengui aquesta sol·licitud que fa setmanes que reivindiquem. Sabem que la Generalitat ha defensat aquesta necessitat a Madrid, i no entenem els motius pels quals el Ministeri de Sanitat no inclou el nostre col·lectiu entre els grups prioritaris. És una qüestió de responsabilitat pública garantir la protecció de la salut de les persones més vulnerables”, explica Carles Campuzano, director de Dincat.