Dijous, 13 febrer 2025
IniciACCESSIBILITAT UNIVERSALEl projecte d’accessibilitat inversa ‘SignemMuseus’ organitza una visita guiada per persones sordes...

El projecte d’accessibilitat inversa ‘SignemMuseus’ organitza una visita guiada per persones sordes signants al Museu del Ter

La segona sessió d’aquest projecte pioner en l’ús de la LSC tindrà lloc el pròxim 12 d’agost

signemmuseus museu del ter
La primera visita guiada del projecte es va fer al mes de maig // Foto: Signem Museus

El projecte d’accessibilitat inversa SignemMuseus ha organitzat una nova visita guiada per persones sordes signants en Llengua de Signes Catalana (LSC) al Museu del Ter el pròxim 12 d’agost a les 12 hores. Es tracta de la segona visita d’aquest projecte, després de la bona acollida que va tenir la primera celebrada el passat 27 de maig. Són visites obertes a tothom.

La singularitat de la proposta, liderada per l’agrupació de Sords de Vic i comarca, es troba, en el fet que dona protagonisme i una oportunitat laboral al col·lectiu de persones sordes, convertint-les tant en mediadores i guies del Museu com en coautores d’una nova activitat construïda a partir de les visites que habitualment es duen a terme per a persones oients.

Visites guia inclusives i acollida positiva

SignemMuseus és pioner en l’ús de la LSC per a les visites guiades. Els acompanya un intèrpret que hi posarà veu perquè persones oïdores puguin seguir les visites, a més de facilitar la lectura labial a persones sordes oralistes. Aquest enfocament inclusiu ha generat un gran entusiasme en la comunitat, especialment perquè es converteix en una trobada social i humana.

Ampliant l’experiència inclusiva

A més, el projecte SignemMuseus continua la seva missió de fomentar la cultura inclusiva amb més visites programades durant el mes d’octubre. Es faran altres visites guiades amb guies professionals sords, una a la colònia Borgonyà, a més d’una altra visita d’observació d’ocells a la vora del riu.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES