
La consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 s’han convertit en una obsessió per a moltes entitats. En aquesta línia va la posada en marxa de la web saludmentalods.org de la Confederació Salut Mental Espanya, que servirà com a plataforma per oferir informació sobre totes les accions i projectes que tant la Confederació com les entitats del moviment associatiu durant a terme per aconseguir els ODS.
Aquest lloc va donar els seus primers passos com landing page, des de la qual es va retransmetre, al novembre de 2020, la I Jornada ‘Salut Mental i Benestar a l’Agenda 2030’, coorganitzada, per la Confederació Salut Mental Espanya i el Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030, que també finança aquest web.
La pàgina està dissenyada d’una forma senzilla, amb una interfície usable, visual i acolorida. Mitjançant un senzill menú, les usuàries i usuaris poden accedir a cada un dels 17 ODS, on apareix una relació de les accions desenvolupades en relació amb l’objectiu en qüestió i, naturalment, amb la salut mental.
D’aquesta manera, les persones que consultin la web no només podran conèixer els projectes en cadascuna de les àrees que aborden els ODS, sinó també la seva trajectòria i l’evolució al llarg de el temps.
Nel González Zapico, president de la Confederació Salut Mental Espanya, assumeix que la transversalitat de la salut mental “obliga el moviment associatiu en salut mental, pel seu compromís social a no romandre aliè a l’esperit dels ODS ia respondre a aquesta crida universal per posar fi a la pobresa, protegir el planeta i millorar les vides i les perspectives de les persones a tot el món. És per això pel que, en el nostre Pla Estratègic 2019-2022, hem assumit el compromís de canalitzar totes les nostres accions segons els indicadors dels ODS “.
La nova pàgina web dedicada als OSD és un pas més en la presència de la Confederació en la xarxa digital. Actualment, compta amb la web diversamente.es en la qual publiquen articles d’opinió, testimonis o qualsevol tipus d’expressió literària sobre la salut mental; i també l’espai buenaspracticasconsaludmental.org que recull i reconeix algunes de les millors iniciatives de les entitats de Salut Mental Espanya.