Dijous, 13 febrer 2025
IniciRESPONSABILITAT SOCIALEl Parc del Tibidabo acull la 29a Festa del Cor per fer...

El Parc del Tibidabo acull la 29a Festa del Cor per fer més visible la realitat dels infants amb una cardiopatia

Se celebra el dissabte 11 de novembre i tindrà una doble celebració: els 10 anys d’en Bateguet i els 15 anys de la Fundació CorAvant

Cartell de la 29a edició de la Festa del Cor al Parc del Tibidabo
Cartell de la 29a edició de la Festa del Cor al Parc del Tibidabo // Foto: AACIC

El Parc d’Atraccions Tibidabo acull aquest proper dissabte 11 de novembre la Gran Festa del Cor, organitzada per l’Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC). La festa, que enguany arriba a la 29a edició, té com a objectiu fer més visible la realitat dels infants que neixen i creixen amb una cardiopatia i la de les seves famílies.

Carles Campuzano, Conseller de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya; Javier Rodríguez, Comissionat de Polítiques d’Infància, Adolescència, Joventut i LGTBI de l’Ajuntament de Barcelona; i Lluís Crespo, Cap de Gabinet de la Regidoria de Salut, Persones amb Discapacitat i Estratègia contra la Soledat de l’Ajuntament de Barcelona; han confirmat la seva assistència a la Gran Festa.

Els beneficis es destinaran als projectes de la fundació CorAvant A Cor Obert i Connecta’t de suport psicosocial i acompanyament emocional a les persones que tenen una cardiopatia i a les seves famílies, abans, durant i després de l’ingrés a l’hospital.

Aquest serà el 19è any que el Tibidabo i l’AACIC uneixen forces per aquesta causa i tothom qui pugi al parc aquell dia podrà gaudir de la Corèlia (la gegantona dels infants amb cardiopatia), La Grossa, els Gegantons de Santa Coloma de Gramenet, Ball de Bastons, exhibició de Bollywood participativa, el Market del Cor, el taller Fes un dibuix per a un infant que està a l’hospital, un sorteig solidari i una doble celebració: els 15 anys de CorAvant, la fundació de les persones amb cardiopatia; i els 10 anys d’en Bateguet, el conillet de peluix amb el cor apedaçat.

Les cardiopaties congènites són el grup més freqüent dins el de malformacions congènites, afecten aproximadament 1 de cada 100 naixements. 

A Catalunya neixen uns 600 nadons amb cardiopatia cada any, i actualment, hi viuen més de 40.000 persones amb cardiopaties congènites o sorgides en la infància i la joventut.

L’Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC) treballa des de 1994 per fer costat als infants que tenen una cardiopatia i a les seves famílies amb l’objectiu de millorar la seva qualitat de vida.

La Fundació CorAvant es va constituir l’any 2008 gràcies a l’impuls de l’AACIC, i a partir de l’any 2019 ha centrat la seva mirada en les persones joves i adultes que tenen una cardiopatia, i en les seves famílies.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES