23.5 C
Barcelona
Diumenge, 20 setembre, 2020

Últimes notícies

El Pacte Nacional de la Discapacitat organitza una jornada per avançar cap a una societat més inclusiva

El Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat organitza una jornada virtual en què ciutadans...

Un assistent virtual ajudarà a les persones amb discapacitat visual a usar el bus a Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les...

Jornada online de GAES i MIFAS sobre com cuidar la salut auditiva per mantenir una bona qualitat de vida

El proper dimarts 6 d’octubre, MIFAS i GAES organitzen la jornada online ‘La salut auditiva’ que parlarà...

La Festa per a Tothom de Tarragona celebra el 30è aniversari en unes condicions marcades per la Covid

La Festa per a Tothom, la fórmula inclusiva de ciutadania amb discapacitat de...

El Govern potencia l’atenció integral a les necessitats educatives especials derivades del trastorn mental

salut recursos trastorns mentals
Antoni Comín va explicar aquest increment dels recursos // Foto: gencat

El departament d’Ensenyament potencia una atenció integral per l’alumnat amb necessitats educatives especials derivades de trastorn mental. És per això, que les actuacions en aquest àmbit s’han reforçat els darrers cursos amb tres aspectes clau: la creació del CRETDIC el 2016, centre de recursos per a atendre als alumnes a dificultats relacionades amb la salut mental, i, en col·laboració amb el departament de Salut, la posada en marxa de les aules integrals de suport (AIS) als centres educatius el curs 2016-17 i  el suport dels centres de salut mental infantil i juvenil a Unitats de Suport a l’Educació Especial (USEE).

Així mateix, també cal tenir en compte el suport del CSMIJ als centres d’educació especial. En aquest sentit, els centres d’educació especial que escolaritzen un alt nombre d’alumnes amb trastorns de l’espectre autista reben orientacions i assessorament de professionals de la psiquiatria i psicologia clínica del CSMIJ de la seva zona.

En l’atenció integral a aquest alumnat, destaca el treball en xarxa entre els departaments d’Ensenyament, Salut i Benestar Social i Família, amb les unitats funcionals per a l’atenció dels infants i joves amb TEA (trastorn de l’espectre autista), la implementació del protocol de coordinació per a l’atenció als alumnes amb TDAH i la creació del model d’atenció a la salut mental en els centres educatius.

En el marc del Pla director de salut mental i addiccions del departament de Salut, es va aprovar l’any 2013 el “Pla d’atenció integral a les persones amb trastorn de l’espectre autista (TEA)”. Aquest contempla la creació d’unitats funcionals de TEA que responen a la voluntat d’integració de professionals dels serveis existents per fer una tasca assistencial i educativa concreta als infants i adolescents que pateixen el trastorn. Fins l’actualitat, s’han posat en marxa i avaluat 7 unitats funcionals, que aquest any s’ampliaran a 23.

Amb la implementació del protocol de coordinació per a l’atenció als alumnes amb TDAH,  l’objectiu és millorar en la coordinació entre els equips d’assessorament psicopedagògic (EAP) del departament d’Ensenyament i els centres de salut mental infanto-juvenil per tal de garantir el tractament integral i integrat del TDAH, tant en el procés de detecció i diagnòstic com en el procés d’intervenció educativa i clínica.

En darrer lloc, s’ha creat el model d’atenció a la salut mental en els centres educatius, que Ensenyament ha treballat conjuntament amb el departament de Salut i amb les entitats del Sector. El model permet donar una resposta educativa integral des de les activitats de promoció que s’han de posar en funcionament fins a les activitats específiques per a l’atenció de l’alumnat amb necessitats educatives especials derivades de dificultats relacionades amb la salut mental dels infants i els joves.

El Govern de la Generalitat va presentar l’estratègia 2017-2019 del Pla integral d’atenció a les persones amb trastorns mentals i addiccions. A grans trets, l’estratègia que es proposa consolida el model d’atenció comunitari i orienta l’organització dels serveis d’atenció des del paradigma del model de recuperació.

Subscriu-te a la nostra Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, anuncis i ofertes exclusives del món de la discapacitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

El Pacte Nacional de la Discapacitat organitza una jornada per avançar cap a una societat més inclusiva

El Pacte Nacional pels Drets de les Persones amb Discapacitat organitza una jornada virtual en què ciutadans...

Un assistent virtual ajudarà a les persones amb discapacitat visual a usar el bus a Barcelona

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va presentar dimecres un assistent virtual que dona més autonomia a les...

Jornada online de GAES i MIFAS sobre com cuidar la salut auditiva per mantenir una bona qualitat de vida

El proper dimarts 6 d’octubre, MIFAS i GAES organitzen la jornada online ‘La salut auditiva’ que parlarà...

La Festa per a Tothom de Tarragona celebra el 30è aniversari en unes condicions marcades per la Covid

La Festa per a Tothom, la fórmula inclusiva de ciutadania amb discapacitat de...

NO ET PERDIS...

Els 300 milions de persones afectades per Malalties Rares celebren el seu dia reclamant una millor atenció

Com no podia ser d’una altra forma, el Dia de les Malalties Rares se celebra enguany el...

La demanda de població dependent a Catalunya supera de llarg les previsions en els darrers dos anys

D’ençà de l’entrada en vigor de la Llei de l’Autonomia Personal i l’Atenció a la dependència (LAPAD),...

El CERMI proposa una reforma legal que atorgui a les persones amb dependència el grau de discapacitat del 33%

El Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (CERMI) ha fet arribar al Govern central...

El sector de la discapacitat reclama un Codi d’Accessibilitat adaptat a les necessitats reals del col·lectiu

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), principal plataforma de defensa del col·lectiu a...

Falten suports a l’aula per als alumnes amb síndrome d’Asperger

“El meu Asperger m'ajuda a no creure en mentides. Em fa diferent, i ser diferent és un...