El Festival d’Almagro garanteix l’accés universal a la cultura amb quatre grans muntatges totalment accessibles

El certamen manxec oferirà funcions adaptades per a persones amb discapacitat sensorial del 3 al 18 de juliol en espais com el Teatre Municipal, el Corral de Comedias i el Teatre Adolfo Marsillach

El Festival d'Almagro garanteix l'accés universal a la cultura amb quatre grans muntatges totalment accessibles
Presentació Festival Internacional de Teatre Clàssic d’Almagro // Foto: Teatre Accessible

El Festival Internacional de Teatre Clàssic d’Almagro 2026 ha consolidat de manera ferma la seva aposta per la inclusió i l’eliminació de barreres per al col·lectiu de persones amb discapacitat sensorial. Per aconseguir-ho, un conjunt de quatre destacades produccions teatrals estaran completament adaptades per a l’assistència de públic cec i sord. Els espectacles disposaran de mesures tecnològiques de suport com el sobretitulat adaptat, encarregat de transcriure els diàlegs, identificar els personatges mitjançant codis de colors i aportar informació tant sonora com suprasegmental.

Així mateix, el públic amb discapacitat visual disposará d’audiodescripció, un sistema de narració en off que detalla els elements visuals i les accions de l’elenc a l’escenari. Per a les persones amb pèrdua auditiva que utilitzen audífonos o implants coclears, s’habilitaran sistemes de freqüència modulada (FM) com el so amplificat amb auriculars i el bucle magnètic individual. Els usuaris podran recollir tots els dispositius d’ajuda a la comunicació directament al vestíbul de cada recinte abans de l’inici de les representacions.

L’agenda d’obres accessibles s’iniciarà el pròxim 3 de juliol a les 20:00 hores al Teatre Municipal amb la representació de R&J, a càrrec de La Dramática Errante. Es tracta d’una reinterpretació contemporània de la cèlebre peça de Shakespeare que planteja una reflexió sobre les noves maneres d’estimar i relacionar-se en l’actualitat. L’endemà, el 4 de juliol a les 22:45 hores, el Corral de Comedias acollirà Laurencia, una creació íntima que explora el destí d’aquest personatge de Fuenteovejuna un cop finalitzat el relat clàssic, donant veu a conceptes com la memòria i la identitat. El 5 de juliol a les 22:45 hores serà el torn d’El Caballero de Olmedo al Teatre Adolfo Marsillach, una nova proposta de l’obra de Lope de Vega sota la direcció de Laila Ripoll que submergeix l’espectador en la tràgica història d’amor de don Alonso.

Experiències tàctils i suport de la llengua de signes

La programació inclusiva viurà una jornada clau l’11 de juliol a les 13:00 hores a l’Espai Aurea amb l’activitat Acaricia un verso, organitzada en col·laboració amb l’Organització Nacional de Cecs Espanyols (ONCE). Aquesta experiència sensorial comptarà amb intèrpret de llengua de signes espanyola i sistemes d’ajuda auditiva, unint música en directe i tacte per recórrer els versos del Segle d’Or. Finalment, el 18 de juliol a les 22:45 hores es tancarà el cicle accessible al Teatre Adolfo Marsillach amb El escondido y la tapada, un text de Calderón de la Barca de la Companyia Nacional de Teatre Clàssic versionat per Carolina África i sota la direcció de Beatriz Argüello. Aquesta última funció tindrà el valor afegit de presentar la setena promoció de la Jove Companyia Nacional de Teatre Clàssic i, a més, oferirà una visita tàctil prèvia perquè les persones cegues puguin tocar el vestuari, l’escenografia i l’utillatge.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES