El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) ha plantejat al Ministeri d’Educació una sèrie de propostes de millora del règim de beques i ajudes a l’estudi de l’alumnat amb discapacitat.
Ho ha fet a través del seu document d’al·legacions al projecte de Reial Decret pel que s’estableixen els umbrals de renda i patrimoni familiar i les quanties de les beques i ajudes a l’estudi per l’any 2022-2023, que s’està tramitant en aquest moment.
Entre les seves propostes, el CERMI reclama que la millora de les quanties de les beques, en cas d’aquest tipus d’alumnat, s’estengui a tots els estudiants amb discapacitat, des del 33 per 100, i no es restringeixi, com passa ara, als del 65 per 100 o més, ja que això deixa fora el gruix de les persones amb discapacitat que segueixen estudis.
De la mateixa manera, el CERMI demana que les ajudes a l’estudi i els subsidis per a l’alumnat amb necessitat específica de suport educatiu derivada de discapacitat abastin també el primer nivell d’Educació Infantil, ara exclòs, ja que ampliar al primer cicle d’Infantil aquests suports és essencial atès que és, precisament, en els primers anys de vida quan es requereixen suports de més intensitat el que comporta més sobrecost i despeses.