21.7 C
Barcelona
Diumenge, 31maig 2020

Educació rectifica els criteris d’accés a les beques per alumnat amb necessitats especials

També has de llegir...

Un informe del CERMI recull la vulneració dels drets humans de les persones amb discapacitat a Catalunya

L'informe fa referència a la segona activitat de la Guàrdia Urbana // Foto: Ajuntament de Barcelona El Comitè...

Més facilitats de les persones amb discapacitat per accedir als ajuts per pagar el lloguer

La COVID-19 està afectant també al pagament dels lloguers d'habitatges // Foto: Wikimedia Commons La Generalitat de Catalunya...

COCARMI preocupat perquè es pugui retallar la dotació d’atenció a persones amb discapacitat

Una persona amb discapacitat pujant a un taxi adaptat // Foto: Arxiu El president del Comitè Català de...

El Govern destina més de 9M€ a projectes d’inserció laboral de persones amb discapacitat

Les persones amb discapacitat són un col·lectiu de difícil inserció laboral // Foto: UAB.cat El Departament de Treball,...

criteris alumnes necessitats educatives especials
Alumnes amb necessitats educatives especials // Foto: Plataforma per una Escola Inclusiva

La denuncia que va fer divendres passat el Departament d’Ensenyament contra els nous criteris imposats pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports (MECD) per accedir als ajuts per l’alumnat amb necessitats especials, ha provocat que el Ministeri hagi rectificat per tornar als criteris del curs 2015-16 on no es demanava el certificat de discapacitat com a requisit.

Així doncs, el MECD ha tornat a acceptar el certificat de l’equip d’orientació educativa i psicopedagògica (EAP) com a acreditació suficient de la necessitat específica de suport educatiu derivada de discapacitat o trastorn greu de la conducta, que era el que es demanava en els criteris d’accés curs 15-16. El termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria és fins al 6 d’octubre.

Tal com va manifestar divendres Ensenyament, aquest canvi de criteri hauria deixat fora de la convocatòria de beques a 12.000 alumnes amb necessitats educatives especials amb un grau de discapacitat inferior al 33%, així com alumnat amb determinats trastorns d’aprenentatge que en les convocatòries anteriors s’havien considerat com a discapacitats funcionals, i per als quals no s’emet normalment la certificació de discapacitat. També hagués exclòs l’alumnat que encara no ha pogut obtenir el reconeixement de la seva discapacitat.

- Advertisement -

Articles relacionats

2 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Advertisement -

Últimes notícies

Residents i professionals de les residències del Grup Alba donen negatiu a les PCR de Covid-19

Personal mèdic realitzant les proves PCR de coronavirus a les llars residències // Foto: GRUP ALBA Tots els...

AMPANS estrena una websèrie per explicar la reobertura del restaurant El Canonge

Els cambres mostren a la websèrie els nous hàbits de seguretat que s'han incorporat // Foto: AMPANS AMPANS...

Les entitats de malalties neuromusculars demanen que no es retallin les subvencions del 0,7% de l’IRPF

Concentració amb motiu del Dia Mundial de les Malalties Neuromusculars // Foto: Federació ASEM La Federació Espanyola de...

La xarxa de salut mental reclama un desconfinament que garanteixi els suports per a tothom

La xarxa de salut mental reclama una desescalada amb garanties per a tothom // Foto: Salut Mental Catalunya

Tornen els #DirectesFCEDF durant el mes de juny amb Susana Rodríguez, jugadora de pàdel adaptat

El proper dijous 4 de juny a les 19h comença una nova edició dels #DirectesFCEDF, una iniciativa...