Divendres, 22 setembre 2023
IniciDISCAPACITATEducació rectifica els criteris d’accés a les beques per alumnat amb necessitats...

Educació rectifica els criteris d’accés a les beques per alumnat amb necessitats especials

criteris alumnes necessitats educatives especials
Alumnes amb necessitats educatives especials // Foto: Plataforma per una Escola Inclusiva

La denuncia que va fer divendres passat el Departament d’Ensenyament contra els nous criteris imposats pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports (MECD) per accedir als ajuts per l’alumnat amb necessitats especials, ha provocat que el Ministeri hagi rectificat per tornar als criteris del curs 2015-16 on no es demanava el certificat de discapacitat com a requisit.

ICF23_Baner Financament-300x600

Així doncs, el MECD ha tornat a acceptar el certificat de l’equip d’orientació educativa i psicopedagògica (EAP) com a acreditació suficient de la necessitat específica de suport educatiu derivada de discapacitat o trastorn greu de la conducta, que era el que es demanava en els criteris d’accés curs 15-16. El termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria és fins al 6 d’octubre.

Tal com va manifestar divendres Ensenyament, aquest canvi de criteri hauria deixat fora de la convocatòria de beques a 12.000 alumnes amb necessitats educatives especials amb un grau de discapacitat inferior al 33%, així com alumnat amb determinats trastorns d’aprenentatge que en les convocatòries anteriors s’havien considerat com a discapacitats funcionals, i per als quals no s’emet normalment la certificació de discapacitat. També hagués exclòs l’alumnat que encara no ha pogut obtenir el reconeixement de la seva discapacitat.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

2 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content