El Departament d’Educació incrementa per aquest curs escolar les hores de servei de monitoratge de suport a l’alumnat amb necessitats educatives especials. Aquest augment suposarà un 15% més d’hores destinades al suport d’aquest alumnat als centres educatius púbics. Així, es passarà de les més de 47.000 hores del curs 2021-2022 a les 54.000 hores per al curs actual, incrementant aproximadament unes 7.000 hores setmanals.
Els monitors i les monitores que donen suport a l’alumnat amb necessitats educatives especials els atenen en relació amb les tasques de cura i d’higiene personal, les tasques de suport davant els trasllats i mobilitzacions, les tasques de regulació de la conducta i el suport i vetlla per la seva seguretat.
La distribució del monitoratge es fa en funció de les necessitats de l’alumnat detectades per l’equip d’assessorament psicopedagògic i s’assignen a cada centre educatiu.
A través d’aquest suport, l’objectiu és afavorir l’autonomia personal i l’autoregulació de l’alumnat amb necessitats educatives especials dins els centres educatius, i al mateix temps millorar la participació i la realització de les activitats d’aprenentatge en contextos ordinaris i dins horari lectiu.