
La Fundació Drissa, entitat dedicada a la inserció laboral de persones amb trastorn mental, ha rebut 12.000 euros de l’Associació de Voluntaris de “la Caixa” i de la Fundació “la Caixa”, canalitzats a través de l’Acció Social de CaixaBank, per col·laborar amb el projecte de l’entitat gironina “Aprendre a l’hort de l’Escola” .
Aquest projecte consisteix en la gestió i manteniment d’horts escolars a centres educatius públics de primària. Està dissenyat per millorar la qualitat de vida de les persones que tenen una malaltia mental i de la gent gran a través de la pràctica i l’aprenentatge de l’horticultura amb els infants.
L’aportació rebuda ara servirà per donar continuïtat al projecte, i es destinarà principalment de les escoles que presenten una major dificultat, l’escola d’educació especial Font de l’Abella i l’escola Vila-Roja de Girona, i al manteniment dels horts escolars de la resta de centres docents que tenen l’hort.
En aquests moments, el projecte està implantat a nou escoles de Girona ciutat: Montfalgars, Àgora, Josep Dalmau i Carles, el Bosc de la Pabordia, Font de l’Abella, escola Vila-Roja, Carme Auguet, escola Domeny; una a Quart, escola 9d4t, i una a Santa Coloma de Farners, l’escola de Sant Salvador.
La gerent de Drissa, Núria Martínez, destaca i agraeix l’aposta dels dos col·laboradors pel projecte. Martínez explica que “en aquests moments l’activitat no es pot dur a terme amb els alumnes i la gent gran voluntària per motius de seguretat però que l’ajut econòmic permet a les persones de la fundació treballar-hi i mantenir els horts en condicions per reemprendre els tallers així que es pugui”.
L’activitat dels horts escolars està dirigida per l’equip de professors de l’escola, les persones amb problemes de salut mental que treballen en el negoci d’horticultura Biodrissa de la fundació, que fan de mestres del taller, i les persones grans, voluntàries de “la Caixa”.