
La Federació ECOM ha posat avui en marxa una campanya de comunicació en col·laboració amb TMB amb l’objectiu de sensibilitzar sobre la importància d’un llenguatge inclusiu que respecti i no discrimini a les persones amb discapacitat.
La campanya, que s’emmarca en la celebració del 50 aniversari de l’entitat, serà visible en els autobusos i metro de Barcelona fins el 2 de novembre, i a les xarxes socials amb el hashtag #50anysECOM
Així mateix, la campanya pretén també posar en valor la tasca duta a terme per ECOM i les seves entitats durant aquests 50 anys per aconseguir la plena inclusió d’aquest colꞏlectiu a la societat i l’exercici dels seus drets en igualtat d’oportunitats.
La campanya també surt en el moment en què hi ha obert un debat polític per reformar la Constitució espanyola, per eliminar de l’article 49 el terme ‘dismunuidos’ per substituir-lo per persones amb discapacitat. Malauradament, malgrat haver aconseguit fer arribar aquesta petició a votació al Congrés dels diputats, el passat 30 de setembre, per oposició de PP i Vox, no es va aconseguir l’aprovació d’aquesta reforma.
Antonio Guillén, president d’ECOM, considera que “l’ús d’un llenguatge inclusiu i no discriminatori és fonamental per afavorir la inclusió i la igualtat del colꞏlectiu. El llenguatge marca quina mirada es té vers el colꞏlectiu, per això és important utilitzar un llenguatge inclusiu, perquè pot ajudar a promoure altres canvis”. Així mateix considera que si “l’ús del llenguatge progressa al carrer també ho ha de fer en la legislació”.
L’acció s’identifica plenament amb els principis d’ECOM, que reivindica que la discapacitat és una circumstància que no defineix les persones que la tenen així com també considera que la discapacitat no està només en la persona sinó també en l’entorn que l’envolta. Si l’entorn té barreres i obstacles això discapacita la persona per poder-se desenvolupar autònomament i en igualtat de condicions.