Diumenge, 12 gener 2025
IniciDEPENDÈNCIACampanya de l’Associació Espanyola de Consumidors contra els “retards” en les valoracions...

Campanya de l’Associació Espanyola de Consumidors contra els “retards” en les valoracions de dependència

L’entitat ja ha començat a tramitar reclamacions sol·licitant l'abonament de prestacions no complertes d'acord amb la doctrina del Tribunal Suprem  

persona amb discapacitat espe
Persona amb discapacitat esperant una valoració de dependència // Foto: 123RF/stockasso

L’Associació Espanyola de Consumidors ha ampliat la campanya de reclamacions en matèria de dependència als “retards” en les valoracions. Així ho va anunciar aquest dimarts l’associació en un comunicat en què va afegir que ja ha començat a tramitar reclamacions sol·licitant l’abonament de prestacions no complertes d’acord amb la doctrina del Tribunal Suprem i va lamentar les “situacions” que “descriuen” els afectats i la “ manca de sensibilitat de les administracions públiques”.

Després de recordar que l’Alt Tribunal ha establert que els hereus d’una persona dependent que mor sense que s’aprovi el Programa Individual d’Atenció (PIA) poden sol·licitar que conclogui l’expedient del programa per percebre la devolució de les despeses avançades, l’associació va explicar que ha rebut “cents de queixes” sobre la dependència “en general” i el “denominador” del qual és el “retard” en les valoracions de la dependència i els “incompliments” de les administracions públiques al respecte.

“El més habitual és que hi hagi retards que porten a la vora les persones dependents i les seves famílies”, ha postil·lat l’entitat, per justificar així, la seva decisió d’“ampliar” la seva campanya de reclamacions a “totes aquestes situacions de retard que pateixen els ciutadans”.

-PUBLICITAT-

-PUBLICITAT-

En aquest context, va advertir que reclamarà davant de les administracions públiques i arribarà fins i tot als tribunals “si cal” perquè s’aboni “aquest reconeixement no pagat a temps per la inactivitat de l’administració o perquè hi hagi una valoració immediata de qui porti temps esperant”.

Finalment, l’associació va tornar a exigir un Pla de Xoc per “reduir” les llistes d’espera a la dependència i va admetre que “molt” es “tem” que aquesta decisió del Tribunal Suprem suposi una “paralització per falta de mitjans a les administracions públiques”.

“Estarem molt pendents a l’hora de denunciar que es produeixin aquestes situacions a les comunitats autònomes on hi ha incompliments més grans”, va resoldre.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES