Divendres, 14 febrer 2025
IniciACCESSIBILITAT UNIVERSALBBVA actualitza l’assistència auditiva dels seus caixers per adaptar-la a les persones...

BBVA actualitza l’assistència auditiva dels seus caixers per adaptar-la a les persones cegues

Aquesta nova funcionalitat permet als clients cecs operar amb assistència auditiva a través dels dispositius mòbils propis sense la necessitat d'utilitzar auriculars amb cable

assistència auditiva als caixers de BBVA
Caixer automàtic // Foto: BBVA

BBVA ha desplegat als seus caixers automàtics d’Espanya una funcionalitat pionera que permet als clients cecs operar amb assistència auditiva a través dels dispositius mòbils propis sense la necessitat d’utilitzar auriculars amb cable.

Aquesta nova funcionalitat, única al sector bancari, està dissenyada per facilitar l’experiència de les persones amb discapacitat visual, oferint més comoditat i autonomia en les seves operacions bancàries, segons informa l’entitat en un comunicat.

Per utilitzar aquesta prestació, els clients han d’activar l’opció ‘Caixer Fàcil’ a l”app’ de BBVA. Cal tenir actiu el “Lector Caixer Fàcil” al mòbil, una eina que la majoria de les persones cegues ja utilitzen per escoltar la navegació per aplicacions en veu alta.

En arribar al caixer, el client ha de prémer dues vegades la tecla 5, identificada de manera tàctil. A la pantalla del caixer es generarà un codi QR que ha de ser escanejat amb el mòbil del client. Després d’escanejar el codi, el sistema de veu del caixer s’aparella amb el mòbil, permetent que aquest escolti les indicacions de l’ATM (caixer automàtic) directament al dispositiu.

Aquesta innovació ofereix diversos avantatges. En primer lloc, elimina la necessitat d’utilitzar auriculars amb cable, ja que tot el procés d’assistència auditiva es realitza a través del dispositiu mòbil. Tot i això, si el client considera que és més còmoda l’assistència a través d’auriculars, es poden connectar al dispositiu mòbil. En segon lloc, la funcionalitat és fàcil d’usar, ja que només requereix l’activació a l’app de BBVA i l’escaneig d’un codi QR. A més, està dissenyada per proporcionar una experiència més inclusiva per a les persones cegues.

BBVA recorda que per aquest tipus de mesures ha obtingut el reconeixement d’IL·LUNION Sostenibilitat. La companyia destaca que “tant la interfície del lector de pantalla a través de la app com del caixer automàtic s’adapten a les necessitats bàsiques requerides per l’usuari a l’hora d’interactuar amb el sistema”.

El 2023, l’app de BBVA a Espanya va rebre el segell d’accessibilitat d’IL·LUNION gràcies al procés d’adaptació realitzat per millorar la seva accessibilitat i usabilitat, tant en dispositius iOs com Android. Més tard, aquest mateix any, la web del banc va obtenir aquesta mateixa certificació.

BBVA subratlla que la implementació d’aquestes millores suposen una autonomia més gran en el maneig dels serveis financers a través de les diferents plataformes del banc per a les persones amb discapacitat visual, facilitant l’accés a les operacions més habituals i fent així un pas més per aconseguir el propòsit de posar a l’abast totes les oportunitats d’aquesta nova era.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

SERVIMEDIA
SERVIMEDIA
© SERVIMEDIA. Aquesta informació és propietat de Servimedia. Només pot ser difosa pels clients d'aquesta agència de notícies citant Servimedia com a autor o font. Tots els drets reservats. Queda prohibida la distribució i la comunicació pública per tercers mitjançant qualsevol via o suport.

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES