
El Servei de Transport Especial Fix a Barcelona ofereix una solució accessible per a persones amb dificultats de mobilitat que necessiten desplaçar-se de forma regular. Mitjançant autobusos adaptats o taxis, el servei cobreix recorreguts que es repeteixen sempre en els mateixos horaris, punts d’origen i destinació. Aquest servei no inclou el transport escolar ni el sanitari.
Qualsevol persona resident a Barcelona amb un certificat de discapacitat i mobilitat reduïda reconeguda pot sol·licitar aquest servei, sempre que estigui donada d’alta al Servei de Transport Especial.
La durada de la sol·licitud és anual: el període cobert va de l’1 de setembre de 2025 al 31 d’agost de 2026, i cal renovar-la si es vol continuar utilitzant el servei el curs següent.
El període per sol·licitar o renovar el servei és del dilluns 7 d’abril al diumenge 25 de maig, ambdós dies inclosos. Les persones interessades poden fer-ho de manera telemàtica o presencial.
Per realitzar la sol·licitud en línia, cal accedir a la nova interfície d’usuari i iniciar sessió. També es recomana consultar prèviament el manual d’usuari, que explica el procés de registre pas a pas.
Si es prefereix l’atenció presencial, es pot iniciar la gestió a través del web de l’AMB, on es troben totes les indicacions corresponents.
Abans de fer la sol·licitud, es recomana revisar el tràmit d’alta al Servei Públic de Transport Especial (Targeta Blanca), requisit indispensable per accedir a aquesta prestació.
Aquest servei està gestionat conjuntament per l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). L’objectiu és garantir el dret a la mobilitat de les persones amb discapacitat en el seu dia a dia mitjançant un servei eficaç, accessible i personalitzat.
Secció patrocinada per
