El programa Els Matins de TV3 ha recollit en el seu programa d’avui el testimoni del Jordi, un veí de Mataró amb mobilitat reduïda que va amb cadira de rodes, que ha denunciat que la majoria dels ascensors de les estacions de Rodalies a la zona del Maresme estan avariats des de fa temps.
“No és una ascensor en una estació concreta, sinó que és una cosa generalitzada”, ha assegurat. En Jordi ha explicat l’odissea que li va representar anar de Mataró a Arenys – tres estacions- fa uns dies. “A l’estació de Mataró no funcionava l’ascensor, i em van dir que anés en direcció contrària fins a l’estació de Vilassar per poder agafar l’ascensor. Quan vaig arribar a Vilassar l’ascensor de l’estació tampoc funcionava. Em va tenir que ajudar un agent d’estació a travessar les vies per agafar el tren en direcció Girona. Però resulta que quan vaig arribar al meu destí, Arenys, l’ascensor tampoc funcionava”.
3 de 4 ascensors espatllats
En total en Jordi es va trobar 3 dels 4 ascensors del seu trajecte espatllats i va trigar 1,30h per fer un recorregut de només 10 minuts.
El cert és que l’ascensor de Mataró ha tornat a funcionar després d’un mes i mig espatllat, però encara segueixen sense funcionar els ascensors de Vilassar de Mar, Canet de Mar i Arenys de Mar.
El responsable de comunicació de Renfe, Antonio Carmona ha demanat disculpes per aquesta situació, encara que ha explicat “que els ascensors que estan a zona de mar pateixen més les inclemències del temps però un cop detectada l’avaria iniciem el protocol per tal que sigui reparat el més aviat possible”. “Tot i que són reparacions molt complexes que precissen de més temps per ser subsanades”, ha afegit en les seves declaracions al programa de TV3. El portaveu de Renfe també s’ha excusat assegurant “que la situació de pandèmia ha provocat el retard en la recepció de peces per arreglar les avaries”.
En tot cas, Carmona ha recomanat que “quan algun usuari es trobi amb ascensors que no funcionen o alguna incidència d’aquest tipus s’adreci al personal de l’estació perquè li doni la millor solució possible”.
El responsable de comunicació ha assegurat que “per Renfe l’accessibilitat és un tema cabdal. Actualment el 75% de trens i estacions són accessibles, i l’any vinent comptem amb un pressupost de 250M€, dels que bona part es dedicaran a l’accessibilitat”, ha dit.
Quant a l’accessibilitat dels convoys de la companyia, Carmona ha explicat que “tots els trens de la R1 són accessibles. Els trens que no ho eren, com per exemple els 447, els més nombrosos a Rodalies, es fa cada any un procés per adaptar-los a les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda”.