Arriba la 8a edició del Curs l’Escola Inclusiva per mostrar eines, estratègies, metodologies i recursos

Organitzada de l’1 al 4 de juliol per la Fundació Aspasim

curs-escola-inclusiva-metodologia-eines
Cartell del curs de l’Escola Inclusiva // Foto: Fundació Aspasim

Els propers 1,2,3 i 4 de juliol la Fundació Aspasim organitza la 8a edició del Curs l’Escola Inclusiva al Centre de Recursos CEEPSIR ASPASIM amb l’objectiu de proporcionar una base de coneixement, habilitats necessàries per treballar amb persones amb NESE en el marc de l’escola inclusiva.

FREEFORMSTYLE-600X300

Durant el curs es mostraran eines, estratègies, metodologies i recursos que han de permetre a l’alumne aprendre a l’escola ordinària en bases a les habilitats competencials. Treballar sobre la base del Pla individual com a eix de l’aprenentatge de l’alumne amb NESE.

banner_300x200_entrenuvols

El programa del curs tractarà sobre els Fonaments de l’Escola Inclusiva– un abordatge holístic: panorama internacional i català. Decret 150/2017.

També s’aboradarà el Pla Educatiu Individualitzat com a eix d’intervenció: Fonaments educatius que han de permetre crear accés a l’aprenentatge a la persona amb NESE en el marc de l’escola inclusiva.

Es treballarà a partir de casos pràctics.

– Currículum: currículum multinivell, DUA, flexibilització, treball per competències, adaptacions, estratègies metodològiques, treball cooperatiu.

– Accés al coneixement. Detecció de barreres a l’aprenentatge i creació d’accés al coneixement i a la participació.

– Diversitats funcionals i de capacitats: visuals, sensorials, intel·lectuals, del desenvolupament, físiques, TEA.

– Abordatge dels problemes de comunicació SAAC i Noves tecnologies aplicades a la comunicació i l’aprenentatge.

Abordatge dels trastorns de comportament des del Suport conductual positiu.

La metodologia del curs serà presencial, amb classes teòriques, seminaris, tallers i fòrums de discussió dirigits. Les inscripcions estan obertes des del passat mes d’abril.

Catalunya compta amb un nou decret d’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu en absoluta sintonia no només amb els plantejaments i marcs d’intervenció pedagògica més avançats, sinó perfectament alineat anou Decret d’atenció educativamb la Convenció de Drets de les persones amb discapacitat de l’ONU, i les darreres observacions i informes . Entrem, doncs, en una fase de transició vers un model que apunta l’escolarització de gairebé tots els alumnes en centres ordinaris, comportant importants canvis en el sistema d’atenció a la diversitat, entre d’altres la transformació dels Centres Educatius Ordinaris i els centres d’Educació Especial com un  suport més en el sistema d’atenció a la diversitat.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*