La Fundació Privada AREMI s’hi ha sumat a la iniciativa europea “Streets for kids” (“Carrers oberts per a la infància”), que aquest 6 de maig anima a sortir al carrer per demanar ciutats més amables i verdes que millorin la salut i la qualitat de vida de tothom, i que incorpori la mirada de la infància en les polítiques urbanes i de mobilitat. En aquests sentit AREMI reivindica que es garanteixi el dret al joc inclusiu als infants i famílies amb Paràlisi Cerebral i discapacitats similars a Lleida.
Com a exemple, l’entitat explica que prop de la seva escola no hi ha cap parc que contingui elements de joc on els i les alumnes puguin participar i jugar plegats amb altres nens i nenes de la mateixa edat. Afortunadament al pati del Centre d’Educació AREMI compten amb un element de joc adaptat gràcies a finançament privat.
AREMI ha presentat un projecte a l’Ajuntament per la zona 9 de Lleida que s’ha treballat amb les entitats del barri, per crear un espai esportiu que conté alhora uns espais i elements de jocs adaptats, i que encara està pendent de resposta per part del consistori.
Des d’AREMI volen remarcar que el dret al joc és un dret reconegut tant a la Convenció dels Drets de l’Infant (a l’article 31), com a la Convenció dels Drets de les Persones amb Discapacitat (a l’article 30). Aquesta última, estableix que les Administracions públiques han d’assegurar que els infants amb discapacitat tinguin igual accés que els altres infants a la participació en activitats lúdiques, recreatives, de lleure i esportives.
En aquest sentit, tant AREMI com les famílies i les altres entitats, aposten per explorar les diferents opcions disponibles al mercat actualment, redissenyar l’entorn i l’element si fos necessari, sempre prioritzant els models que poden fer servir els infants amb la seva pròpia cadira de rodes. Així com també es demana que s’implementin campanyes educatives i de conscienciació sobre la necessitat de respectar i cuidar el que ens envolta per tal de garantir-ne un bon ús i gaudi amb seguretat.
Per tal d’aconseguir-ho, la Fundació Privada AREMI demana fer ús dels fons europeus “Next Generation” vinculats a mobilitat, per crear uns carrers i espais més accessibles i amables per a tothom.