Les mapathons inclusives organitzades per la UPC identifiquen 940 punts crítics d’accessibilitat a Catalunya

Organitzades amb motiu del Dia Mundial de les Persones amb Discapacitat van comptar amb la participació de prop de 250 voluntaris

mapathos inclusives upc
En l’acció hi van participar més de 250 persones voluntàries // Foto: UPC

Les prop de 250 persones voluntàries que van participar en les vuit mapathons ‘Fora Barreres!’ organitzades per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, han detectat 940 punts crítics d’accessibilitat a diversos municipis de Catalunya. Aquests punts que s’han compartit per xarxes socials i s’han geolocalitzat, en temps real, en un mapa en línia.

L’acció, celebrada el passat 3 de desembre, també en el marc del 50è aniversari de la UPC, va comptar amb la col·laboració d’ajuntaments, entitats socials i escoles i facultats de la UPC.

- PUBLICITAT -
Perfectament Imperfecta

Les vuit mapathons van tenir lloc a diferents indrets: s Socials de l’Associació Pont del Dragó, i als exteriors de dues escoles de la UPC – l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB); a Badalona, en col·laboració amb la Plataforma Deixem de Ser Invisibles; a Cardedeu, amb el suport de les associacions Amics d’En Biel, Viver de Belloch i Hi Som! i l’IES Pla Marcell; a Lliçà d’Amunt i a Montmeló, amb el suport dels ajuntaments d’ambdós municipis; a Sabadell, en col·laboració amb la Plataforma d’Entitats per un Urbanisme Sostenible de Sabadell, i a Terrassa, amb el suport del consistori egarenc i en col·laboració amb la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) i el Centre Universitari de la Visió (CUV) i amb la participació estudiantat de les tres escoles de la UPC a Terrassa. 

Cinc anys de mapathos d’accessibilitat

Aquest és el cinquè any consecutiu en què la UPC s’implica en l’organització de mapathons d’accessibilitat.L’any 2020 va tenir lloc la ‘BETAMaphaton’, que va comptar amb la implicació dels ajuntaments de Barcelona, Cervelló, Lliçà d’Amunt, Montmeló, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i Vilanova i la Geltrú, i la realitzada en el marc de la Festa d’Arquitectura de Les Corts. Les anteriors han estat la mapathon del Campus de la UPC a Terrassa, que va tenir lloc la tardor del 2019; la del Campus Diagonal Nord, a Barcelona, a la primavera del 2018, i, la del districte de Les Corts, també de Barcelona, que va ser la primera en realitzar-se. Va tenir lloc l’any 2017, en el marc de la III Jornada col·laborativa Universitat i Ciutat.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES