Dijous, 20 març 2025
IniciDRETS i JUSTÍCIAUsuaris dels Serveis d’Inserció Laboral i de Lleure del Viver de Bell-lloc...

Usuaris dels Serveis d’Inserció Laboral i de Lleure del Viver de Bell-lloc fan un curs sobre noves tecnologies

usuaris servei orientació laboral lleure viver bell lloc curs noves tecnologies
La formació ha tingut una duració de 6 hores i l’han fet 16 usuaris // Foto: Grup Viver de Bell-lloc

La Fundació Viver de Bell-lloc ha iniciat una col·laboració amb l’Escola Ginebró vinculada al Servei Servei d’Inserció i Orientació Laboral i al Servei de Lleure de l’entitat, en la seva voluntat de mantenir sinèrgies amb altres entitats i empreses del territori com a factor clau del seu desenvolupament.

Durant el mes de novembre un total de 16 alumnes de l’entitat han realitzat una formació que es va iniciar el dia 6  on els van ensenyar en parella a utilitzar la tablet, editar imatges, fer servir el Google Maps i instal·lar diferents aplicacions. El curs ha tingut continuïtat durant els dies 13, 20 i 27 de novembre en horari de tarda a l’Escola Ginebró.

La iniciativa va sorgir de la pròpia escola, una cooperativa compromesa amb el territori i l’educació de qualitat, La formació ha comptat amb la participació dels professors i alumnes del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMX).

- PUBLICITAT -

L’objectiu era desenvolupar els coneixements dels alumnes sobre aplicacions informàtiques per aplicar-los a la vida diària i així, millorar la seva qualitat de vida gràcies a les noves tecnologies.

L’inici d’aquesta col·laboració permetrà establir una sinèrgia important entre els diferents recursos del territori per millorar la integració sociolaboral de les persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorns de la salut mental i alhora, reforçar la participació de l’Escola Ginebró en l’Economia Social i Solidària de la zona.

Per als seus estudiants ha estat una experiència molt gratificant i enriquidora i els ajudarà a millorar l’acceptació de les persones amb qualsevol tipus de discapacitat.

La valoració d’aquesta activitat sobre noves tecnologies ha estat tant positiva tant per part de l’entitat com de l’Escola Ginebró, que ja han sorgit noves propostes per posar en marxa més formacions i activitats. En aquest sentit, ja hi ha prevista per a mitjans de desembre una acollida de tres alumnes en pràctiques del CFGM de Conducció d’Activitats Físiques en Medi Natural (CAFMN). En concret, crearan un pla individualitzat de treball amb els participants del Viver per cobrir les necessitats específiques d’hàbits de vida saludables (activitat física, alimentació, hàbits, etc.), plantejant uns objectius específics, una metodologia concreta i una avaluació de resultats per a cada una de les persones participants. Es realitzaran tant activitats indoor com outdoor i puntualment, es proposaran activitats on podrà participar tot l’equip del Viver.

La Fundació Viver de Bell-lloc té com a missió promoure el creixement personal i la inclusió social i laboral de persones en risc d’exclusió, especialment aquelles amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn mental sever, desenvolupant i participant en projectes empresarials i socials sostenibles.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES