Dimarts, 19 octubre 2021
IniciEducació InclusivaUn total de 1.164 alumnes cecs, sordcecs i amb discapacitat visual greu...

Un total de 1.164 alumnes cecs, sordcecs i amb discapacitat visual greu afronten dilluns la tornada a l’escola

En centres ordinaris i amb el suport del Servei Educatiu compartit Departament d’Educació-ONCE

alumnes cecs usant les noves tecnologies
Alumnes amb discapacitat visual utilitzant eines tecnològiques // Foto: ONCE

Un total de 1.164 alumnes cecs, sordcecs o amb discapacitat visual greu -7.366 a tot l’Estat-, afronten dilluns 13 de setembre a Catalunya la seva tornada a les aules en l’inici del nou curs escolar. La totalitat de l’alumnat s’incorpora en centres ordinaris, seguint el currículum oficial, en un model d’educació inclusiva amb suport dels equips d’atenció del Servei Educatiu compartit Departament d’EducacióONCE, sota el marc del conveni de col·laboració signat entre ambdues institucions.

Des del Centre de Recursos Educatius ONCE Barcelona i els grups ACCEDO (Accessibilitat a Continguts Educatius Digitals de l’ONCE) es col·labora amb el Departament d’Educació de la Generalitat i amb les editorials de material escolar per aconseguir que tant les plataformes com els continguts siguin accessibles a tot l’alumnat.

Segons Manel Eiximeno, director del CRE ONCE Barcelona, “la pandèmia ha demostrat que la tecnologia accessible i usable és absolutament necessària per l’aprenentatge dels estudiants cecs, amb sordceguesa o discapacitat visual greu. La introducció precoç de la tecnologia és imprescindible per a ells amb la finalitat d’assolir la seva competència i autonomia digital”.

Intervenció integral i individual

La tasca del mestre de suport itinerant als centres educatius consisteix en donar pautes i metodologies d’intervenció a la vegada que es gestiona les necessitats de material adaptat que puguin necessitar els alumnes en les diferents etapes educatives. Dona suport al centre educatiu, al claustre, al tutor, a l’alumne i a la seva família. És una tasca multiprofessional que es duu a terme en coordinació amb psicopedagogs, treballadors socials, psicòlegs, pedagogs, especialistes d’àrees curriculars d’especial dificultat i tècnics d’ONCE especialitzats en l’atenció a menors i joves amb ceguesa.

A Catalunya, aquest treball directe és possible gràcies a tots els professionals que configuren els diferents equips de suport específic per a l’alumnat amb discapacitat visual des de la gestió del CRE ONCE Barcelona, Servei Educatiu compartit.

Per a cada nou curs, els serveis de producció bibliogràfica de l’ONCE treballen intensament amb la finalitat que l’alumnat que utilitza el sistema de lectoescriptura Braille, pugui començar el curs amb el material curricular adaptat.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de les últimes notícies del món de la diversitat funcional a Catalunya

Fes-te subscriptor Premium

Si vols tenir accés a totes les notícies publicades al Diari, l'agenda del sector, i informació sobre subvencions, ajudes, convocatòries, recursos i moltes més coses, subscriu-te a la Newsletter Premium

Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES