Un estudi demostra que el 70% de les persones amb discapacitat intel·lectual entenen els textos en lectura fàcil

Ha estat presentat per Plena Inclusión Espanya a Madrid

teb club lectura fàcil
Un grup de lectura fàcil amb el suport d’un voluntari // Foto: Grup TEB

L’estudi ‘Una escalera para comprender el mundo’ realitzat per Plena Inclusión España conclou que el 70% de les persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament entén un text si està escrit en lectura fàcil i el 30% necessita suports extra.

FREEFORMSTYLE-600X300

L’estudi presentat avui a Madrid demostra que per que la informació arribi a aquest col·lectiu és necessari aquest nivell d’adaptació dels textos per garantir l’accessibilitat cognitiva.

banner_300x200_entrenuvols

Una altra dada rellevant de l’estudi és que el 20% de les persones participants va superar la prova del nivell més complexe, amb resultats similars a la població universitària, un fet que per Plena Inclusión desmonta l’estereotip que totes les persones amb discapacitat intel·lectual necessiten la lectura fàcil.

L’estudi també analitza altres factors que apunten que no hi ha diferències en els resultats entre les persones en diferents comunitats autònomes, ciutats grans o pobles o entre les persones de diferent gènere.

Per contra, assenyala que les persones amb formació o que treballen en lectura fàcil aconsegueixen millor nivell de comprensió lectora.

En l’estudi han participat 578 persones de Madrid, Castella-La Manxa, Extremadura i Andalusia. De elles, 447 tenen discapacitat intel·lectual i 131 són estudiants de la Universitat Autònoma de Madrid.

En la jornada de presentació de l’estudi han participat Teresa Palahí, secretària general de la Fundación ONCE; Luis Cayo Pérez, president del Cermi; Borja Álvarez, sots-director de Promoció d’Industrias Culturals  Mecenatge del Ministeri de Cultura; i Juan Pérez, vicepresident de Plena inclusión España.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*