Divendres, 22 setembre 2023
IniciENTITATSTrobada anual de la Xarxa d’Accessibilitat i Vida per rendir comptes de...

Trobada anual de la Xarxa d’Accessibilitat i Vida per rendir comptes de la feina feta al 2022 i definir els reptes de futur

La XAVI arriba a les 70 entitats membres després de la incorporació de les quatre de l’any passat

trobada anual xavi
A la trobada van assistir una setantena de persones // Foto: Ajuntament de Barcelona

El passat 11 de gener va tenir lloc a Barcelona la trobada anual de la Xarxa d’Accessibilitat i Vida Independent (XAVI), que va servir per fer balanç de la feina feta durant el 2022 i definir els reptes de futur per aquest any.

ICF23_Baner Financament-300x600

La sessió va estar presidida pel l regidor i president de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) Joan Ramon Riera. A la mateixa van assistir al voltant de 70 persones, entre representants d’entitats del sector de la discapacitat i professionals de l’Ajuntament de Barcelona.

En la reunió es va consensuar el document de benvinguda a la XAVI  i el protocol de funcionament intern, que inclou el procés de renovació del grup impulsor, encara pendent de consens.

La XAVI ha arribat a 70 entitats membre després de la incorporació de 4 entitats més durant el 2022: Associació Asperger New Life, Centre Ocupacional Taller Sant Camil, Sindicat de Mares en el Diversitat Funcional i l’entitat Lluís Artigues – Drets i Suports.

Banner Col·lectiu Ronda 300x600

D’aquestes 70 entitats, 33 han participat activament realitzant  28 reunions de treball i dedicant un total de 750 hores en els 3 projectes que es van engegar el 2022 i que continuaran actius durant el 2023:

  • Generació d’oportunitats d’accés a l’habitatge per a persones amb discapacitat. S’està redactant un document descriptiu de les diferents opcions d’habitatge per les persones amb discapacitat amb els requisits d’accés, el procediment a seguir i els documents d’interès.
  • Generació d’informació, coneixement i procediments en relació amb la reforma del Codi Civil. S’està elaborant un itinerari perquè les persones amb discapacitat, les seves famílies i professionals puguin iniciar un procés de sol·licitud o revisió de mesures de suport.
  • Identificació de bones pràctiques i diagnosi de l’accessibilitat inclusiva a teatres i cinemes. Amb la col·laboració d’Apropa Cultura, s’està en procés d’elaboració d’un vídeo promocional de la targeta de discapacitat adreçada a gestors d’espais culturals. El vídeo formarà part d’una campanya ‘Per una cultura inclusiva’.

La XAVI també ha col·laborat en diferents projectes transversals:

Aquestes col·laboracions continuaran actives durant el 2023 fins a la  implementació i/o consolidació dels projectes.

La cloenda de la jornada va ser a càrrec del gerent de l’IMPD, Jordi Tudela.

Font: Institut Municipal de les Persones amb Discapacitat

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content