Avui, 30 de novembre, se celebra el Giving Tuesday, un moviment global que vol incentivar i multiplicar les bones accions de les persones. L’objectiu és dedicar un dia a tot el món, a celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc. Unir-se és molt senzill: només cal donar un cop d’ull a les causes de #GivingTuesday i decidir què faràs o a qui donaràs.
Utilitzant el hashtag #GivingTuesday com a instrument per difondre aquesta idea a les xarxes socials, es busca mobilitzar a tots els ciutadans, famílies, organitzacions i empreses perquè contribueixin en aquest dia mundial de la donació, amb l’objectiu final d’expandir la solidaritat els 365 dies de l’any.
En aquesta web es poden trobar totes les iniciatives i projectes amb els que col·laborar, així com idees per ajudar a difondre el #GivingTuesday a través de les xarxes socials (Twitter, Facebook i Instagram) i en el teu entorn familiar o de treball.
El Giving Tuesday va sorgir als Estats Units l’any 2012 en contraposició al Black Friday i al Cyber Monday, dies de consumisme prenadalenc que segueixen a Acció de Gràcies, que se celebra el quart dijous de novembre. És per això que el Giving Tuesday se celebra, a escala global, just després (el primer dimarts després del quart dijous de novembre).
Aquesta jornada consisteix a dedicar un dia a l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc. A Catalunya el #GivingTuesday, l’etiqueta que es fa servir a les xarxes socials, es va celebrar per primer cop l’any 2015 i s’hi van sumar una seixantena de projectes de diferents entitats i organitzacions per poder col·laborar.