Dimecres, 12 febrer 2025
IniciAGENDATens una discapacitat i busques feina? A la fira “Sí, i millor’...

Tens una discapacitat i busques feina? A la fira “Sí, i millor’ trobaràs empreses amb ganes de contractar-te

El certamen se celebrarà els dies 23 i 24 d'octubre al recinte firal de Montjuïc, dins del Saló de l'Ocupació, i oferirà entrevistes amb empreses que cerquen talent entre persones amb discapacitat

Tens una discapacitat i busques feina? A la fira “Sí i millor’ trobaràs empreses amb ganes de contractar-te
La fira ‘Sí, i Millor’ és una oportunitat única per connectar-se amb el mercat laboral // Foto: La Federació

Les persones amb discapacitat en recerca de feina tenen una oportunitat única per connectar-se amb el mercat laboral a la fira ‘Sí, i millor, Di-Capacitat i Talent’, que tindrà lloc els dies 23 i 24 d’octubre al recinte firal de Montjuïc. Aquest esdeveniment permetrà als assistents fer entrevistes amb empreses, lliurar els seus currículums i optar a vacants que s’ajustin a les seves capacitats i expectatives.

Organitzada per la Federació de Centres Especials de Treball de Catalunya i la Fundació CIES, amb el suport de Barcelona Activa, la fira està pensada per connectar persones amb discapacitat amb empreses que necessiten el seu talent. La fira respon a la necessitat de millorar la taxa d’ocupació en aquest col·lectiu, que segons el darrer estudi de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), va ser del 27,8% el 2022, davant del 68,1% de la població sense discapacitat.

Empreses com Fundació Adecco, Fundació Tallers | Inclusió Laboral entitat de Pere Claver Grup, Can Cet, Carrefour, Grífols, el Grup Armonia-Metropolis, Grupo IMAN-Diswork, Ilunion Outsourcing, Integra MGSI, Leroy Merlin, Lunet Facility Services, Miton, NTT Data, Sorigué Grup, STEF i TD Synnex, estaran presents, juntament amb altres entitats, oferint múltiples oportunitats de feina. Algunes d’aquestes companyies ja han participat en edicions anteriors i han reflectit un balanç positiu de la seva experiència a l’esdeveniment.

El 2023, més de 2.000 persones van assistir a la fira, realitzant-se més de 2.500 entrevistes. A més, es van signar més de 40 contractes laborals i molts currículums van quedar registrats a les bases de dades de les empreses per a futures vacants.

Una fira necessària

Aquest esdeveniment no només impulsa la contractació de persones amb discapacitat, sinó que també ajuda les empreses a complir amb la Llei General de la Discapacitat (RDL 1/2013) i la Llei 15/2022, que obliga les empreses amb més de 50 treballadors a tenir com a mínim un 2% d’empleats amb discapacitat. Alhora, la fira és una manera d’avançar en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU, especialment en matèria d’ocupació digna, i de complir amb la Llei 11/2018 d’informació no financera i diversitat.

Les persones interessades a assistir-hi poden enviar el seu currículum i acreditar-se de forma gratuïta per accedir al Saló de l’Ocupació, on tindran l’oportunitat de connectar-se amb ocupadors i millorar-ne les perspectives laborals.

Secció patrocinada
nou logotip fecetc

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES