
Telefónica ha reafirmat el seu compromís amb la inclusió digital de les persones amb discapacitat, renovant la seva adhesió als “Principis per Impulsar la Inclusió Digital de les Persones amb Discapacitat” (GAAD, per les sigles en anglès), promoguts per GSMA. La companyia, que ja s’hi va adherir el 2020, incrementa ara l’abast de les seves solucions accessibles com a element transversal. L’objectiu és accelerar una digitalització responsable que generi competitivitat i un impacte positiu per a tothom, sense deixar ningú enrere.
Telefónica articula el seu compromís amb l’accessibilitat a través de les seves polítiques, començant pels seus Principis de Negoci Responsable, d’àmbit global, amb la vista posada a garantir que les persones amb discapacitat puguin accedir als avantatges de la tecnologia. Eduardo Navarro, director Global d’Assumptes Corporatius de Telefónica, va afirmar: “Per Telefónica, l’accessibilitat i la inclusió de la discapacitat no són només imperatius ètics, sinó també prioritats estratègiques de negoci. Millorar l’accessibilitat per a les persones amb discapacitats ens permet atraure, retenir i maximitzar el potencial d’aquest talent”. A més, va afegir: “En proporcionar una experiència sense barreres per als nostres clients, tenim l’oportunitat de servir millor el 15% de la població que experimenta discapacitats significatives. Aquesta pràctica inclusiva no només enforteix la lleialtat, sinó que també ens ajuda a ser més competitius i atraure nous clients”.
En el document marc, Telefónica promou l’accessibilitat física de les botigues, els centres de treball i els serveis per als seus empleats. També treballa en l’accessibilitat dels mitjans digitals mitjançant l’adaptació dels sistemes i els canals d’atenció, comunicació i postvenda, per al correcte exercici de les seves funcions. A més, proveeix de mitjans i adaptacions per garantir una comunicació igualitària i lliure de barreres en el procés de selecció.
El Grup reconeix igualment que l’accessibilitat i la inclusió de les persones amb discapacitat requereixen atenció i innovació contínues. Per això, Telefónica està ampliant activament els seus esforços a través d’iniciatives constants de formació i sensibilització.
A través del Programa Include, desenvolupat amb la Fundación GoodJob, s’ha format en ciberseguretat, cloud, IoT, automatització i robotització a 141 persones amb discapacitat que posteriorment han passat a treballar amb els equips de la companyia a Espanya. De fet, els dos últims anys el nombre d’empleats amb discapacitat de Telefónica s’ha duplicat, cosa que reforça el seu compromís amb el foment del talent divers.
Per la seva banda, Fundación Telefónica treballa per promoure les habilitats digitals entre joves amb discapacitat intel·lectual mitjançant iniciatives com #TICparatodos. Aquest programa fomenta un ús segur i responsable de les TIC, apoderant aquestes persones amb eines i estratègies per fer front a possibles situacions d’abús en l’entorn digital.