
L’Associació de Lectura Fàcil (ALF) i el Grup Cooperatiu TEB han signat un conveni de col·laboració per promoure la inclusió a través de l’accessibilitat cognitiva i, en concret, de la lectura fàcil.
En virtut d’aquest acord, ambdues entitats es comprometen a fomentar l’accessibilitat cognitiva de textos i espais, a més d’involucrar les persones amb discapacitat intel·lectual en la validació de textos.
Els textos resultants d’aquesta aliança compliran amb la Norma UNE 153101:2008EX, que estableix que els textos en lectura fàcil han d’estar validats per almenys 3 persones amb dificultats de comprensió com a garantia que són fàcils d’entendre.
Tant TEB com l’Associació de Lectura Fàcil treballen per l’accessibilitat cognitiva amb serveis complementaris. I aquest conveni ajudarà a totes dues a millorar els serveis que ofereixen a les empreses, organitzacions i a les administracions públiques.
D’una banda, ALF és una entitat especialitzada en el servei d’adaptació de tot tipus de documents (documents administratius, textos legals, guies, fulletons, pàgines web…) seguint les pautes de Lectura Fàcil.
D’altra banda, TEB està especialitzada en l’adaptació i validació de textos i espais. En aquest sentit, compta amb equips de persones amb discapacitat intel·lectual especialitzats en revisar textos i analitzar els espais per garantir que són comprensibles per a aquest col·lectiu.
La lectura fàcil és un mètode d’escriptura que s’adreça a un grup de destinataris ampli que, per diferents causes, presenten dificultats en la comprensió lectora. És molt important que Administracions Públiques, empreses i altres organitzacions s’impliquin per escriure de manera accessible i també que promoguin la participació activa dels propis col·lectius.

