Tarragona acull l’11a Jornada de Lectura Fàcil per promoure la inclusió a través de la lectura

Professionals de biblioteques, editorials i escoles es reuneixen per compartir bones pràctiques i tallers sobre accessibilitat lectora l’11 i 12 d’abril

Tarragona acull l’11a Jornada de Lectura Fàcil per promoure la inclusió a través de la lectura
Cartell de l’11a Jornada de Lectura Fàcil a Tarragona // Foto: Associació Lectura Fàcil

Tarragona esdevé l’escenari de referència per a la promoció de la lectura accessible amb la celebració de l’11a Jornada de Lectura Fàcil, que tindrà lloc els dies 11 i 12 d’abril. L’esdeveniment reuneix professionals dels àmbits bibliotecari, editorial i educatiu amb un propòsit comú: impulsar la lectura com a eina d’inclusió i accessibilitat per a totes les persones.

Les activitats es distribuiran en dos espais emblemàtics de la ciutat: l’Auditori de la Diputació de Tarragona i el Centre Cultural Antic Ajuntament, que acolliran conferències, tallers i taules rodones al llarg dels dos dies.

La programació inclou la presentació de Bones Pràctiques desenvolupades per biblioteques, centres educatius i entitats socials que treballen amb materials de Lectura Fàcil (LF). Aquestes experiències evidencien l’impacte positiu de l’accessibilitat lectora en diversos col·lectius, com les persones amb dificultats de comprensió lectora, amb discapacitat intel·lectual o amb escassa competència lingüística.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

A més, s’oferiran tallers pràctics sobre com crear i dinamitzar clubs de Lectura Fàcil, així com sobre l’adaptació de textos educatius a aquest format. Aquests espais de formació estaran dedicats exclusivament a la modalitat presencial, fomentant la interacció directa entre participants i formadors.

La jornada conclourà amb dues taules rodones centrades en àmbits clau: el foment de la lectura a les aules i l’edició inclusiva, en què participaran editorials especialitzades en Lectura Fàcil. Aquestes converses aportaran reflexions i estratègies per continuar ampliant l’abast d’aquesta metodologia lectora a tota la societat.

L’esdeveniment és obert a tothom, però requereix inscripció prèvia. També es podrà seguir en directe a través del canal de YouTube, tot i que les formacions pràctiques només es podran fer de manera presencial

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES