Tiró d’orelles a l’Ajuntament de Barcelona per jubilar forçosament un urbà amb una discapacitat sobrevinguda

Una sentència judicial l’obliga a fer-li una avaluació alternativa

vicenç flores guardia urba discapacitat
Vicenç Flores va patir una discapacitat arrel d’un accident de treball el 2009 // Foto: Twitter

El jutjat contenciós administratiu núm. 4 de Barcelona ha determinat que l’Ajuntament de Barcelona haurà de complir amb el Dictamen del Comitè de l’ONU sobre Drets de les Persones amb Discapacitat en el cas del guàrdia urbà Vicenç Flores.

La sentència del passat 16 de novembre, ordena a l’Ajuntament a sotmetre a una avaluació funcional alternativa a Flores, un agent de la Guàrdia Urbana de Barcelona que va ser jubilat forçosament del cos després de sofrir una incapacitat permanent per un accident de treball en 2009. 

El 2 d’abril de 2019, després d’un llarg periple judicial davant els tribunals espanyols, el Comitè de l’ONU va entendre que l’Estat havia discriminat a Vicenç Flores en negar-li el passi a segona activitat i va recomanar a les autoritats públiques que avaluaran les seves capacitats per a romandre en el cos de policia i el compensessin per les despeses judicials ocasionades. 

En la seva sentència, el Jutjat ordena a l’Ajuntament de Barcelona implementar el contingut del dictamen. El Jutge, a més, va determinar que la negativa de l’Ajuntament de Barcelona a complir la decisió del Comitè va vulnerar el dret del guàrdia urbà Vicenç Flores a la igualtat i no discriminació i la tutela judicial efectiva.

Així doncs, s’ordena a l’Ajuntament de Barcelona al restabliment del dret d’igualtat al recurrent, sotmetent-li a un examen funcional alternatiu i que en el cas que sigui positiu, sigui restituït el seu lloc de treball i rescabalat econòmicament.

L’ajuntament, que pot recórrer la sentència, va al·legar que les recomanacions del Comitè per la Defensa de les Persones amb Discapacitat “no són d’obligat compliment, ni tenen eficàcia directa sobre el territori espanyol”.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES