El sector de la discapacitat vol canvis legals per garantir el drets dels passatgers amb mobilitat reduïda

El 21 de gener hi ha una concentració a Barajas contra les contínues discriminacions de Ryanair

drets passatgers mobilitat reduïda ryanair
Les discriminacions per part de Ryanair són reiterades // Foto: Pixabay

El sector de la discapacitat protestarà de forma conjunta el proper dissabte 21 de gener al migdia a l’aeroport de Barajas com a reacció al darrer cas de discriminació protagonitzat per l’estudiant espanyol sordcec Javier García Pajares, que està gaudint d’una beca Erasmus a Londres, i a qui la companyia Ryanair no li va permetre volar el passat Nadal per motius de seguretat.

En aquest sentit, el Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), principal plataforma del sector a Catalunya, demana que es duguin a terme els canvis legals necessaris per

garantir els drets dels passatgers amb mobilitat reduïda als aeroports. Amb aquesta demanda se suma a la del Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI), del qual forma part, coincidint amb la convocatòria de concentració per protestar per la contínua discriminació que la companyia aèria de baix cost Ryanair manté amb els passatgers amb discapacitat.

La concentració de dissabte té una doble intenció. Per un costat, protestar per la reiterada discriminació de Ryanair que impideix a una part de la ciutadania exercir el seu dret a desplaçar-se, i per un altre, fer una crida a la Comissió Europea perquè reformi d’immediat el Reglament de Drets dels passatgers amb mobilitat reduïda de 2006 que s’aplica a arreu d’Europa i que presenta força deficiències quant a la protecció dels drets del col·lectiu.

El principal escull del col·lectiu a l’hora de desplaçar-se en avió es troba en el tracte amb les companyies aèries, un tracte que no és homogeni i que s’hauria de regular per garantir aquests desplaçaments en igualtat de condicions que la resta de ciutadania.

El COCARMI és molt sensible a aquesta qüestió i periòdicament és reuneix amb responsables d’AENA per millorar el seu Servei d’atenció a Persones amb Mobilitat Reduïda (PMR), que encara que té punts millorables, dota de certa autonomia a les persones amb discapacitat.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*