Ripoll proposa “Tions per la diversitat” una iniciativa nadalenca per acostar les persones amb discapacitat a la comunitat

Impulsada per la Fundació MAP i l’Ajuntament de Ripoll

presentacio tions per la diversitat ripoll
Presentació de la iniciativa ‘Tions per la diversitat’ // Foto: Fundació MAP

La Fundació MAP i l’Ajuntament de Ripoll van aprofitar la tradicional Cagada Popular del Tió que cada any celebra el Consistori Infantil del municipi per presentar el passat 21 de desembre la iniciativa “Els Tions per la diversitat”.

La iniciativa consisteix en la col·locació de cinc tions amagats elaborats pels centres diürns de la fundació en diferents ubicacions del municipi. Es dona una pista fotogràfica dels emplaçaments a través de les xarxes socials de la Fundació MAP i l’Ajuntament de Ripoll per fomentar la participació ciutadana per buscar-los.

Els cinc tions representen diferents tipus de discapacitat, i l’objectiu és acostar les persones amb discapacitat i diversitat funcional a la comunitat a partir d’una activitat participativa i de sensibilització oberta a tots els públics. Un acció que dona visibilitat al col·lectiu al mateix temps que fomenta el seu sentiment de realització personal i de pertinença a la comunitat.  

Els tions disposen d’un codi QR per escanejar i poder obtenir informació i dades de cada tipus de discapacitat. La idea és deixar-los en aquestes ubicacions fins la segona setmana de gener perquè l’activitat de buscar-los es pugui fer durant totes les festes.

Un concurs inclusiu

A banda de la recerca dels tions, la iniciativa també ha organitzat un concurs on es proposa tirar una fotografia a cada tió i pujar-la a les xarxes o enviar-la per correu electrònic. Aquest fet permetrà entrar en el sorteig d’un lot de Nadal amb productes artesanals d’entitats socials i altres obsequis. Per optar-hi s’hauran de penjar i/o enviar fotografies de, com a mínim, tres dels cinc tions. Es podran pujar les fotografies als perfils oberts de Facebook i Instagram amb l’etiqueta #tionsperladiversitat i les mencions @fundaciomap i @ajuntamentderipoll. També es podran enviar per correu electrònic a tionsperladiversitat@fundaciomap.com

Es poden buscar els tions i pujar/enviar les fotografies durant les festes de Nadal i fins el dia 10 de gener de 2023. El dia 13 de gener de 2023 es farà el sorteig entre totes les persones participants.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES