Reus viurà al setembre el naixement del Superadrac, el primer element festiu inclusiu de la ciutat

El Drac de la Superació és un projecte de l’Associació Supera’t que permetrà fer ballar les persones amb TEA o que vagin en cadira de rodes

superadrac reus
Membres de l’Associació Supera’t amb el Dragó de la Superació // Foto: Gerard Martí (Diari Més)

L’Associació Supera’t, que treballa amb persones amb trastorns de l’espectre autista, ha tornat de les vacances amb força. El pròxim 16 de setembre farà la presentació en societat del Superadrac, el Drac de la Superació, que serà el primer element festiu inclusiu de la ciutat de Reus.

Es tracta d’un projecte de l’Associació Supera’t que ha fet realitat el Taller Avall. Un element que tothom podrà fer ballar, fins i tot les persones amb TEA o les que vagin en cadira de rodes. Anirà acompanyat de música no estrident, la dansa serà senzilla, traurà aigua i foc que no petarà i estarà adaptat per a usuaris de cadira de rodes –per tant, serà més ample de l’habitual–.  

L’origen de la idea va sorgir en detectar que no tothom podia gaudir de la Festa Major en igualtat de condicions. No tothom podia fer ballar els Gegants. Amb la voluntat d’apropar la cultura a tota la població, independentment de les seves capacitats sensorials i motrius, es va crear el Superadrac, que té com a principals valors la superació, la inclusió, la fortalesa, la resistència i la protecció.

L’animal serà presentat en societat el 16 de setembre, però l’objectiu és que, si té una bona acceptació, pugui entrar a formar part del Seguici Festiu.

Una de les característiques que faran del Superadrac una figura única és que constituirà una simbiosi entre la tradició dels dracs orientals i el modernisme. Essent de Reus, la cua està inspirada en l’obra d’Antoni Gaudí i de Lluís Domènech i Montaner.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES