
Renfe ha finalitzat les tasques de remodelació per fer accessibles totes les unitats de la sèrie 447 que operen a Rodalies de Catalunya. Aquests treballs han suposat una inversió de 138 milions d’euros i suposen que pràcticament el 80% del parc sigui accessible.
Aquests trens presenten un nou cotxe situat al mig, el qual disposa d’una porta més baixa per facilitar l’accés a persones de mobilitat reduïda. A més, s’ha instal.lat un bany per a Persones amb Mobilitat Reduïda (PMR) situat a la zona baixa del cotxe, i un espai reservat per a persones que viatgin en cadira de rodes.
PLA DE RODALIES DE CATALUNYA 2020-2030
Aquesta actuació complementa altres actuacions emmarcades en el Pla de Rodalies de Catalunya 2020-2030. El Pla preveu programes per millorar la fiabilitat del servei, la informació i l’atenció al client; augmentar la capacitat i les prestacions de la xarxa ferroviària, incrementar el confort i l’accessibilitat de trens i estacions.
A més, en el marc de la primera fase del pla d’estacions per a rodalia de Barcelona, Renfe està invertint prop de 100 milions d’euros en actuacions centrades principalment en la millora de l’accessibilitat, així com altres tasques de modernització de 39 estacions de la rodalia de Barcelona.