
El Grup Alba i el seu servei de formació i inserció Enfoc, amb el suport d’Incorpora de “la Caixa”, va celebrar ahir una jornada empresarial amb el títol “La responsabilitat social empresarial una moda o una realitat” centrada en la responsabilitat social empresarial (RSE), la voluntat i el compromís per part de les empreses d’impulsar accions d’impacte social o mediambiental, així com incorporar una nova manera de pensar i de fer en la presa de decisions de l’empresa.
Marcos González, president i cofundador del mitjà digital Corresponsables.com, va fer la ponència principal de la jornada. En la mateixa va explicar “la importància de comunicar i donar a conèixer les accions de RSE en una empresa, ja que suposa un valor competitiu enorme i sempre s’acaba obtenint un alt retorn”. També va afirmar que “totes les empreses, encara que siguin petites, poden emprendre accions senzilles de responsabilitat social, no és només una qüestió de les grans empreses o multinacionals”.
Posteriorment hi va haver una taula rodona formada per representants d’empreses que ja estan portant a terme accions en RSE i que han explicat com van començar a treballar-ho i com les han materialitzat. A la taula hi van participar Anna Cosconera, responsable de RSC del Grup Borges; Bárbara Salinas, responsable d’aliances estratègiques d’Intermón Oxfam i responsable del projecte Trailwalker; Santi Vicente, responsable de qualitat i CSR de Diana Pet Foot de Cervera; i Nadia Aguilá de Térmix.
Tots els respresentants de la taula van coincidir que existeix un retorn clar de la RSE a nivell econòmic i també a nivell personal. Per acabar l’acte, el conegut i enigmàtic personatge lleidatà Postureig Lleida va fer una xerrada sobre l’emprenedoria solidària.