Diumenge, 2 abril 2023
Diumenge, 2 abril 2023
IniciCulturaProp d’un centenar d’artistes i més de 2.000 espectadors omplen el Liceu...

Prop d’un centenar d’artistes i més de 2.000 espectadors omplen el Liceu en una nova edició de la Gala + IN

artistes gala mes in grupo sifu
L’espectacle va comptar amb artistes amb i sense discapacitat // Foto: Fundación Grupo SIFU

Prop d’un centenar d’artistes amb i sense discapacitat i més de 2.000 espectadors van omplir ahir el Gran Teatre del Liceu a la cinquena edició de La Gala + IN, un espectacle de música i dansa produït per Fundación Grupo SIFU per donar visibilitat a les capacitats de les persones amb discapacitat.

campanya atenció sanitaria

La Gala + IN (INtegració, INclusió i INterpretació) va permetre, un cop més, demostrar que les persones amb discapacitat també poden oferir un producte cultural professional, de qualitat i inclusiu. Tot amenitzat per la periodista, escriptora i conferenciant Lary León, una presentadora de luxe que va saber transmetre els valors de la Fundación Grupo SIFU des del primer moment.

Banner Col·lectiu Ronda 300x600

La gala va reunir a diferents artistes provinents del món de la música i la dansa que van protagonitzar set actuacions dissenyades exclusivament per aquest espectacle. The Django Orchestra Academy, un projecte de l’Escola Municipal de Música – Centre de les Arts (EMMCA) de L’Hospitalet sota la direcció artística i pedagògica de l’Albert Bello, va presentar a La Gala + IN la seva formació més inclusiva, gràcies a la col·laboració de Fundació Grupo SIFU. Integrat per alumnat de l’EMMCA de totes les edats i perfils acompanyats per professionals de The Django Orchestra i altres músics recolzats per Fundación Grupo SIFU, es tracta d’un gran conjunt d’integració format per artistes amb i sense discapacitat que va interpretar dos temes arranjats especialment per a

l’ocasió pel director musical Sergi Vergés. Aquesta formació va demostrar sobre l’escenari que la música és una magnífica via per a la inclusió, ja que estaven presents tots el tipus de discapacitat (física, sensorial, intelectual i malaltia mental).

El becat a l’excel·lència musical de Fundación Grupo SIFU i la Fundació Conservatori del Liceu, el pianista invident Pol Oñate, va actuar acompanyat per la cantant Carolina Alabau i el violinista Francesc Guzmán. Junts formen SamBach, una interessant fusió entre Bach i la samba brasilera.

Des de Bèlgica va arribar Tcha Limberger, compositor, cantant i multiinstrumentista amb discapacitat visual, gran referent del swing a escala internacional, que va pujar a l’escenari amb Albert Bello, Camil Alcarazo (guitarres) i Joan Motera (contrabaix).

Míriam Fernández va completar el ventall d’actuacions musicals amb la seva versió de “No dudo que es A.M.O.R.”, acompanyada pel bateria britànic amb discapacitat física Cornel Hrisca-Munn, el pianista Kopil Roca, el guitarrista David Palau i el baix elèctric de Jordi Vericat, de Jarabe de Palo. La Míriam va protagonitzar un dels moments més emotius, doncs va demostrar que tenir paràlisi cerebral no suposa cap barrera per assolir tots els reptes que es proposi.

El segon gran pilar de La Gala + IN és la dansa. Eric Díaz, un nen de 13 anys diagnosticat amb Trastorn de l’Espectre Autista, va posar la música al primer número de dansa, anomenat “Bach en moviment” i protagonitzat per la ballarina amb cadira de rodes Rita Noutel i el coreògraf i ballarí Albert Garrell. Rubén Roldán va sorprendre amb la seva pràctica de Parkour -o art del desplaçament urbà-, una disciplina que practica a la perfecció tot i fer-ho amb una sola cama, després d’haver patit un greu accident quan era un nen.

Finalment, Iván Navarro, un dels guanyadors de la I edició de les Beques SuperArte de Fundación Grupo SIFU, va recollir ballant el seu guardó acompanyat pels violins dels germans Octavi i Cecília Novella. L’Iván té discapacitat auditiva, va néixer sord de les dues orelles i ha

hagut de passar per quiròfan per posar-se implants coclears. Això no li ha impedit formar-se en ball esportiu llatí i estàndard i arribar a ser subcampió en la competició de 10 balls de la Comunitat Valenciana el 2018-2019 en la categoria B Youth.

A l’hora dels parlaments, el vicepresident de Fundación Grupo SIFU, Cristian Rovira, va posar en valor “l’esforç i la superació d’aquests artistes, que compten amb capacitats diferents, però no per això menys impressionants”. També va comentar que “La Gala + IN és la primera i única d’Europa 100% inclusiva, en la qual més de 2.000 persones han pagat una entrada per veure un acte on persones amb discapacitat i sense discapacitat mostren la seva gran qualitat artística”. Per la seva banda, Albert Campadabal, President de Fundación Grupo SIFU, va agrair la presència d’autoritats i amics a la cinquena edició de la gala, amb la qual es compleix el somni que va començar fa 27 anys, quan va decidir apostar per un negoci que facilitava la feina a persones amb discapacitat.

Aquesta edició de La Gala + IN ha comptat per segona vegada amb la direcció artística del reconegut violinista català Oriol Saña i la col·laboració d’una trentena d’empreses, destacant el Gran Teatre del Liceu, l’Escola Municipal de Música Centre de les Arts (EMMCA), Fundació Catalunya Cultura i Fundació “La caixa”.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content