Professionals de l’atenció primària demanen més temps i millor agenda per atendre pacients complexos als domicilis

En una jornada organitzada per l’AIFiCC i CAMFiC

atenció primària malats complexos domicil
Els professionals volen més temps per atendre malalts complexos // Foto: Federació ASEM

L’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFiCC) i la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC) han organitzat una jornada per debatre sobre com millorar l’atenció sanitària primària que s’ofereix als malalts complexos en el seu domicili.

En la mateixa més de 120 professionals de l’Atenció Domiciliària (ATDOM) de l’ Atenció Primària han analitzat com millorar l’atenció a la complexitat en pacients visitats a domicili.  Per fer-ho, han treballant conjuntament entorn a tres taules de debat: com donem i com voldríem donar resposta a la complexitat des de la consulta?, com donem i com voldríem donar resposta a la complexitat des del domicili? I com donem i com voldríem que el sistema s’organitzés per respondre a la complexitat?.

BANER_300X250

L’objectiu de la Jornada era fer un document amb les principals aportacions en cada un dels àmbits, i publicar un article en una publicació especialitzada. Aquestes són les principals conclusions a les que es va arribar:

Per l’infermer Paco Cegrí, coordinador del Grup d’ATDOM de la CAMFiC i de la Gent Gran de l’AIFiCC, “les reflexions per a cada àmbit tenen força valor perquè aporten perspectives transversals tant dels metges, com de les infermers com dels treballadors socials. Tots ells, professionals implicats en l’atenció a pacients complexos en domicili”.

Entre les idees per a millorar l’atenció a la complexitat des de la consulta, els professionals van demanar, entre d’altes, disposar de més temps a les consultes, de més formació per identificar millor els pacients amb criteris de complexitat, millorar la continuïtat assistencial entre nivells i major presència dels treballadors socials.  

Sobre com millorar l’atenció a la complexitat des del domicili,  els professionals van destacar, que cal millorar la planificació alhora de fer els domicilis, demanant en aquest sentit autonomia per a gestionar les seves agendes, potenciar l’especialització dels professionals sanitaris i de serveis socials que fan els domicilis, i adequar i millorar les eines informàtiques per facilitar la feina al professional.

Entorn a  com donem i com voldríem que el sistema s’organitzés, Paco Cegrí, va comentar que les principals conclusions van ser “que cal millorar la rati de pacients i professionals, millorar la coordinació entre tots els nivells assistencials, vetllar per la bona xarxa social territorial, i planificar segons els canvis demogràfics, la projecció i vivència dels ciutadans, entre d’altres idees”.

L’Atenció Domiciliària representa el 4% de l’activitat de l’Atenció Primària. El 1.7% del total de l’activitat del metge de família està destinada a l’atenció domiciliària,  i  també el 7.9% del total de l’activitat de la infermeria.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*