La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya ha llançat la campanya ‘Érem necessàries, ara #SomImprescindibles’, que reivindica el paper essencial de les entitats socials a l’hora de donar resposta a la greu crisi social derivada de la pandèmia.
Des de l’inici de la Covid-19, les entitats socials han estat a primera línia de l’emergència i no han deixat d’acompanyar i oferir serveis i suports essencials a persones en situació de vulnerabilitat que, abans del coronavirus, ja vivien de manera precària. En concret, més de 800.000 persones han hagut de recórrer a les entitats socials per poder cobrir necessitats bàsiques, de les quals un 30% mai ho havia fet abans, cosa que demostra la duresa de la crisi.
Les protagonistes de #SomImprescindibles són el conjunt del tercer sector social: les persones que reben suport de les entitats socials, les professionals i les voluntàries.
La campanya, en marxa fins al 7 de novembre, posa el focus en els àmbits més afectats per la Covid-19 (alimentació, habitatge, treball, bretxa digital, suport a l’autonomia personal i salut mental), i en els col·lectius més colpejats pel coronavirus (infància, joves, dones, persones grans, persones migrades i persones amb discapacitat).
Entre diversos productes comunicatius, #SomImprescindibles compta amb un espot de televisió, una falca de ràdio, un web (somimprescindibles.cat) i sis càpsules de vídeo sobre cadascun dels àmbits tractats que es mouran a les xarxes socials, tant de la Taula com de les seves entitats federades.
La difusió de la campanya és possible gràcies al suport i la col·laboració de mitjans de comunicació i empreses com: TV3, La Xarxa, Betevé, Catalunya Ràdio, RAC1, COPE Catalunya, Diari Ara, La Vanguardia, Associació Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), Social.cat, Xarxanet, Crític, TMB, TRAM, Renfe, Cinemes Truffaut i Brunet Publicitat.