Divendres, 16 gener 2026
IniciCULTURANova campanya d’Apropa Cultura per promoure la cultura com a dret universal...

Nova campanya d’Apropa Cultura per promoure la cultura com a dret universal per a totes les persones

“La Cultura és teva, és el teu dret” convida a tots els ciutadans i ciutadanes a reivindicar i gaudir els seus drets culturals

apropa cultura dret universal per a tothom
Cartell de la campanya “La Cultura és teva, és el teu dret”// Foto: Apropa Cultura

Apropa Cultura presenta la seva última iniciativa, “La Cultura és teva, és el teu dret”, una nova campanya destinada a promoure l’accés universal a la cultura com a dret fonamental de totes les persones. Aquesta campanya, paral·lela a la bianual “La Llar de Totes”, centrada en la visibilització de les persones en situació de sensellar, busca ressaltar la importància de la cultura en el dia a dia de la ciutadania.

Aquesta campanya recolza el nou Pla de Drets Culturals que recull nou mesures de govern vinculades a diferents àmbits i una estratègia de comunicació específica. Aquest pla pretén reconèixer i ampliar els drets culturals com a element clau de la vida democràtica, prenent en consideració els efectes de la pandèmia de la COVID-19 en la cultura i els reptes estructurals del teixit cultural, i fomentant la participació ciutadana.

Apropa Cultura posa l’accent en el fet que la cultura és un dels principals actius a l’esfera tant política com social, sent fonamental per al seu present institucional i econòmic. No només representa una eina de lluita per les llibertats i la democràcia, sinó també un motor d’innovació i un element essencial per incidir en la participació, la diversitat i la cohesió social. “Necessitem accions i polítiques proactives per incloure la diversitat dins la cultura. Ens enriqueix a totes”, comenta la Sonia Gainza, directora d’Apropa Cultura.

Segons dades de l’estudi de l’ICUB sobre la ciutat de Barcelona, el 38% de la població no assisteix mai o gairebé mai a activitats culturals legitimades, mentre que el 60% no exerceix el seu dret a participar activament en la vida cultural de la capital. És per això que Apropa Cultura posa de manifest la importància de reforçar l’accés a la cultura com a dret fonamental de tota la ciutadania, especialment en el cas de les persones en risc de vulnerabilitat i exclusió social.

En aquesta línia, el preu, la proximitat territorial, la connexió amb la programació cultural i l’absència de persones amb qui compartir l’experiència són algunes de les barreres a la cultura que afecten els col·lectius en situació de vulnerabilitat.

“La cultura és teva, és el teu dret”, proclama Apropa Cultura, convidant a tots els ciutadans i ciutadanes a reivindicar i gaudir els seus drets culturals. Amb aquesta nova campanya, l’organització reafirma el seu compromís amb poder garantir l’accés a la cultura i la cohesió social a través d’aquesta, fomentant una participació activa i inclusiva en la vida cultural.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.