21.4 C
Barcelona
Diumenge, 5 juliol, 2020

Només cinc municipis catalans tenen el cinc per cent de taxis adaptats que exigeix la llei

Recomanats

El Procicat aprova el Pla sectorial de represa de la normalitat en l’àmbit residencial

El Procicat ha aprovat el Pla sectorial de represa de la normalitat...

Dincat veu inacceptable el retard en els pagaments a les entitats socials anunciat pel Govern

El sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya s’ha sumat avui a...

taxi adaptat municipis catalunya
Només Girona, Mollet, Reus, Tarragona i Sabadell compleixen la normativa // Foto: Pixabay

Només els municipis de Girona, Mollet, Reus, Tarragona i Sabadell compleixen a Catalunya amb el 5% de la seva flota de taxis adaptada a les persones amb discapacitat, tal i com exigeix el Reial Decret 1544/2007, segons l’estudi Estat de la flota de taxis accessibles en municipis de més de 50.000 habitants, impulsat per la Fundación ONCE i el Comitè Espanyol de Representants de persones amb Discapacitat (CERMI), principal plataforma de la discapacitat a Espanya.

Aquests cinc municipis representen només el 22% dels municipis de més de 50.000 habitants que haurien de complir amb la normativa. La majoria de la resta de municipis que no compleixen amb aquesta obligació es troben situats  l’àrea metropolitana de Barcelona, zona que concentra la major part de persones amb discapacitat a Catalunya.

La norma establia un termini de 10 anys per al compliment d’aquest mínim del 5 per cent, termini que va concloure al desembre.  A tot Catalunya hi ha comptabilitzats 129 taxis adaptats o Eurotaxis, 18 més que el 2014.

Tot i aquestes xifres, l’estudi apunta a una clara millora en l’accessibilitat dels taxis en el conjunt de l’Estat, ja que l’any 2014, any de la darrer estudi, el percentatge de municipis que complien amb la normativa era del 27,4%, mentre al novembre de 2017 s’havia arribat al 37%.

Malgrat aquesta lleugera millora en l’estudi es fa també una clara crítica en aquest àmbit a les comunitats autònomes de Madrid i Barcelona, que són les que concentren un major població de persones amb discapacitat. Concretament un 14% i un 16% respectivament.

Des del Comitè Català de Representants de les Persones amb Discapacitat (COCARMI) han recordat que la norma només fa referència a les mesures d’accessibilitat per a usuaris de cadires rodes. Un servei de taxi accessible, a més, hauria de contemplar que les tarifes estiguessin en formats accessibles per persones amb discapacitat visual i discapacitat intel·lectual, així com la instal·lació d’anella magnètica per les persones amb discapacitat auditiva, entre altres aspectes.

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -

NEWSLETTER

Subscriu-te per estar al dia de les últimes notícies, ofertes i anuncis exclusius

Últimes notícies

El Centre d’Atenció Diürna d’ASPID reprèn l’activitat en un entorn segur pels usuaris

El Centre de dia Candi Villafañé d’ASPID ha reprès l’activitat presencial després...

Una mirada personal a l’escola inclusiva

La meva experiència en una USEE (Unitat de Suport Educatiu Especial) va començar l’any 2012, a l’Institut...

La incertesa pel coronavirus obliga a suspendre la tercera edició de l’Inspira Festival Inclusiu 2020

La Fundació MAP i l'Ajuntament de Ripoll han decidit no celebrar la tercera edició de l'Inspira Festival...

El Grup Alba inicia un nou model dels serveis diürns als nous espais de Guissona, Agramunt i Verdú

El Grup Alba ha iniciat un canvi de rumb dels seus serveis diürns cap a un model...

Katherina Harder: “ El format online ens permet acompanyar persones grans a relacionar-se amb la tecnologia”

Katherina Harder és la directora artística i de programació de La GRAN pantalla, el Festival Internacional de...
- Advertisement -

també pot interessar-te

- Advertisement -