MIFAS celebra una jornada per fer visible la càrrega mental que suporten el 71% de les dones

Sota el títol “Com afrontem la càrrega mental femenina” amb motiu del Dia Internacional de les Dones

jornada mifas carrega mental dones
La jornada va ser un èxit de participació // Foto: Grup MIFAS

MIFAS va celebrar ahir la Jornada “Com afrontem la càrrega mental femenina” en un acte que s’emmarcava en la commemoració del Dia Internacional de la Dona i que tenia l’objectiu de fer visible una situació que pateixen el 71% de les dones.

La ponent, Sònia Méndez, especialista en gestió de conflictes i intel·ligència emocional, va explicar que l’esgotament mental que suporten la majoria de les dones pot desencadenar problemes per a la salut i el benestar, com trastorns adaptatius, ansietat, depressió o malalties psicosomàtiques.

Méndez va reflexionat sobre el rol femení en l’àmbit social, professional i de criança, incidint en l’exigència i la càrrega mental que pateixen sobretot les dones, que sempre estan en estat d’alerta i pensant constantment en planificar i organitzar els assumptes tant personals, familiars com laborals.

- PUBLICITAT -
Perfectament Imperfecta

A més, la ponent va incidir en l’autoexigència, la influència dels cànons de bellesa i la síndrome de la impostora que genera una baixa autoestima.

Durant la seva exposició, va explicar tot un seguit d’eines i recursos i ha fet un exercici in situ per prendre consciència d’aquesta situació i aprendre com aconseguir un major benestar físic i emocional.

La jornada, que va tenir lloc a l’auditori Centre Cívic Ter de Girona, va comptar la presència d’Anna M. Guillén, presidenta de l’Associació MIFAS, i amb la participació de 42 dones.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES