L’Hospitalet es posa a pedalar per solucionar els problemes de mobilitat creats per les bicicletes compartides

El consistori recull les recomanacions de la Síndica

bicicletes als carrers accessibilitat
Els usuaris deixen les bicicletes a qualsevol lloc de l’espai públic // Foto: Espacio publico y accessibilidad L’H

La prova pilot de bicicletes compartides que l’Ajuntament de L’Hospitalet està duent a terme des de l’any passat està provocant queixes i denúncies per part dels veïns i veïnes de la ciutat i diverses entitats pel perill que suposa per a la mobilitat de les persones amb diversitat funcional, ja que permet aparcar-les en qualsevol lloc sense la necessitat d’anclar-les, amb el conseqüent desordre públic que això està generant.

Aquestes denúncies van arribar a la Síndica de Greuges de L’Hospitalet, que actuant d’ofici va realitzar una resolució sobre les bicicletes compartides el passat 28 de març que ha fet arribar a l’Ajuntament. En aquesta resolució la síndica considera que la incorporació de la bicicleta a la ciutat és una bona eina per millorar el medi ambient urbà i el transport sostenible, però en cap cas aquesta incorporació pot anar en detriment dels drets dels vianants,  sempre d’acord amb els criteris normatius de mobilitat i accessibilitat universals.

BANER_300X250

A més considera que aquest sistema de bicicletes compartides sense ancoratge a la ciutat necessita d’una normativa específica, que hores d’ara no existeix l’Ordenança de Mobilitat del Municipi de L’Hospitalet.

En aquest sentit, recomana, entre altres coses, delimitar la capacitat real de la ciutat per assumir bicicletes compartides o regular específicament l’aparcament sense ancoratge a la calçada, així com qualsevol altre aspecte que vagi en la línia de millorar l’accessibilitat universal de la ciutat.

L’Ajuntament de L’Hospitalet ha recollit aquestes recomanacions de la síndica, i des d’aquest mes de maig està implementant algunes d’elles. Segons el regidor de Mobilitat, Josep Garcia Monpel “ja estem adaptant els aparcaments per ubicar-los a l’àrea de calçada, com es fa amb les motos, per evitar que les bicicletes es trobin a les voreres”.

Monpel reconeix “que fins avui hem tingut 49 queixes per aquest servei, però hem de tenir en compte que es tracta d’una prova pilot que acaba al setembre i que servirà per definir a posteriori quin sistema volem implantar a la ciutat”. “Tot i els problemes amb que ens estem trobant i que volem solucionar, l’experiència està sent positiva. A data d’avui i amb un parc de 500 bicicletes s’han realitzat més de 340.000 viatges”, conclou el regidor de Mobilitat.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*