![Logo de l'Agència Tributària agència tributària](http://diarideladiscapacitat.cat/wp-content/uploads/2016/02/agència-tributària-300x200.jpg)
Totes les entitats no lucratives que durant l’exercici 2015 hagin tingut un volum d’operacions superior els 3.005,06 euros amb un mateix proveïdor o client o que hagin cobrat una subvenció durant aquest període superior a aquesta quantitat estan obligats a presentar el model 347 . Ho podran fer fins el 29 de febrer amb certificat electrònic.
Les entitats que no disposin de certificat digital propi, caldrà que la presentin amb la signatura d’un professional autoritzat, ja que si no es disposa d’un certificat, no es podrà presentar el model 347.
Aquesta obligació està vigent des de l’any 2014. No obstant no es declararan les operacions dels subministraments bàsics d’aigua, electricitat o combustibles, però sí les operacions de telefonia.
Encara que es presenti una única declaració informativa de tot l’any, els imports del volum d’operacions realitzades durant tot l’exercici, caldrà declarar-los per trimestre, posant cada operació al seu trimestre corresponent.
Les compres i vendes es declararan en el trimestre que correspongui a la data de la factura, o si presenten IVA, al trimestre que s’hagi inclòs a la declaració de l’IVA. En el cas de subvencions es declararà en el trimestre que hagin estat pagades per les Administracions Públiques.
Per últim recordar que l’Agència Tributària posa a l’abast dels contribuents un programa d’ajuda que es pot descarregar a la seva web.