Dimarts, 20 febrer 2024
IniciDISCAPACITATLes entitats del sector tornen a reclamar una millora del finançament dels...

Les entitats del sector tornen a reclamar una millora del finançament dels serveis d’atenció a les persones amb discapacitat

DINCAT, ECOM, CCPC, FEPCCAT i AMMFEINA s’uneixen per exigir un increment immediat dels mòduls i tarifes

dincat tarifes serveis residencials
Els serveis d’atenció residencials porten molts anys patint un infrafinançament // Foto: Dincat

Per enèsima vegada, representants del sector de la discapacitat intel·lectual i física a Catalunya, la paràlisi cerebral i la salut mental, Dincat, ECOM, CCPC, FEPCCAT i AMMFEINA, han reclamat al Govern de la Generalitat un finançament digne de la Cartera de Serveis Socials dels serveis d’atenció a les persones amb discapacitat. A més, denuncien el no compliment dels compromisos de l’administració i la impossibilitat de millorar les condicions laborals dels professionals, un greuge comparatiu amb els que desenvolupen les mateixes tasques en serveis de titularitat pública, fent realment difícil la seva permanència a l’entitat cercant salaris més dignes.

Per aquest motiu han tornat a insistir en la urgència d’augmentar els mòduls i tarifes dels serveis amb l’objectiu de dignificar-los, millorar la qualitat de vida de les persones ateses, establir unes bones condicions laborals per als treballadors i assegurar la viabilitat de les entitats.

Aquestes peticions venen de lluny. Fa temps que el sector denuncia l’infrafinançament que pateix, d’una banda, a conseqüència d’una dècada de retallades i congelacions dels mòduls i, d’altra banda, per l’augment acumulat dels costos i a un increment molt significatiu del cost de la vida. Pel període 2019-2021, sota el paraigua de La Confederació, el sector reclamava un 21,3% d’increment en tots els serveis per poder recuperar-se i mantenir la màxima qualitat en la prestació de serveis i suports. Des d’aleshores, han passat ja dos anys i, si bé és cert que darrerament s’han aprovat alguns increments de mòduls, aquests han estat del tot insuficients –en total, d’un 3,8% de mitjana – i no només no han servit per satisfer les demandes i reivindicacions del sector, sinó que també han quedat molt lluny dels imports als quals s’havia compromès el propi Govern. Així, l’any 2021 no es va aprovar l’increment acordat i tampoc sembla que s’hagi de complir amb el previst per al 2022, ja que els pressupostos d’enguany de la Generalitat no permeten entreveure cap voluntat de revertir la situació i perpetuen l’infrafinançament dels serveis socials. 

Segons les entitats del sector, la diferència entre el cost real dels serveis i el preu pagat en concepte de mòdul o tarifa és cada cop més elevada, fet que repercuteix de manera directa en la qualitat dels serveis i en conseqüència en l’atenció de les persones usuàries.

Aquesta situació cronificada, fa que les entitats no puguin assumir millores en les condicions laborals dels seus professionals, que a la llarga busquen altres sortides. A dia d’avui, la diferència salarial entre professionals d’un centre de gestió pública directa i un de gestió delegada, és a dir concertat amb la Generalitat de Catalunya amb una entitat del Tercer Sector Social, és del 32% per realitzar la mateixa tasca.

Secció patrocinada per
Logo_DINCAT-INTEGRAT

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content