L’empresa espanyola NaviLens ha desenvolupat una nova funcionalitat “accessible i inclusiva” que permet, a través de realitat augmentada, identificar si els productes contenen al·lèrgens o si són aptes per a vegans o vegetarians.
Aquesta funció està inclosa en tots els productes de les marques Pringles i Kellogg comercialitzats a Europa per Kellanova, i ofereix als consumidors informació sobre els ingredients que conté cada envàs.
A diferència dels codis QR, no cal escanejar cada producte de forma individualitzada. A més, utilitza una experiència de realitat augmentada per mostrar la informació sense la necessitat que el comprador aixequi el paquet i llegeixi la llista d’ingredients, a través d’un botó l’usuari podrà filtrar els ingredients escollint entre al·lèrgens, vegetarià, vegà, halal o kosher.
“Amb aquesta nova funció de realitat augmentada s´incrementa la transparència i ens ajuda a complir el nostre propòsit de brindar igualtat d´oportunitats per a tothom”, va assenyalar el director de disseny i operacions de marca de Kellanova Europa, Pete Matthews.
Aquesta innovació desenvolupada per NaviLens coincideix amb l’anunci del compromís del Govern per seguir avançant en un etiquetatge accessible que garanteixi l’accessibilitat universal de productes d’especial rellevància per ajudar a accedir a tota la informació a persones amb discapacitat visual.