L’APPC de Tarragona demana que es garanteixin els drets de les persones amb paràlisi cerebral

appc-tarragona-garantia-drets-persones-paràlisi-cerebral
Un usuari del centre ha estat l’encarregat de llegir el manifest unitari // Foto: APPC Tarragona

Les persones amb paràlisi cerebral de l’Associació Provincial de Paràlisi Cerebral (APPC) de Tarragona s’han avançat al dia de la celebració del Dia Mundial de la Paràlisis Cerebral -que se celebra el 6 d’octubre- i avui han realitzat un acte a la seva seu per demanar que es garanteixin els seus drets i aconseguir així una inclusió real en la societat.

Durant la celebració d’aquest acte, Raúl Iván Morales, usuari del centre ocupacional de La Muntanyeta, ha llegit un Manifest unitari que reivindica els drets de les persones amb discapacitat. La discriminació que pateixen les persones amb paràlisi cerebral té dues cares:

primer per la seva pluridiscapacitat no compresa i, en segon lloc, per precisar grans necessitat de suport que no són ateses. Entre els drets més vulnerats hi ha la discriminació social arbitrària, la impossibilitat de participar en activitats culturals i d’oci perquè no estan adaptades, o les dificultats de mobilitat, entre d’altres.

Per la seva banda, la presidenta de l’APPC, Rosa Maria Rizo, ha aprofitat l’ocasió per reclamar el suport necessari que garanteixi

una vida digna de les persones amb paràlisi cerebral. En aquest sentit, des de l’APPC s’ha recordat que hi ha en marxa un projecte d’ampliació de serveis per fer créixer l’entitat i donar resposta a les demandes actuals. “Necessitem el suport de tots, també per el nostre gran projecte, el nou centre La Muntanyeta Bonavista”, ha comentat Rizo.

També s’ha aprofitat l’acte per donar a conèixer la campanya #DaleLaVuelta, una iniciativa que vol fer visibles les situacions de vulneració de drets de les persones amb paràlisi cerebral, i aconseguir que la societat empatitzi amb aquesta realitat.

L’acte ha finalitzat amb un arbre dels drets, on es podien llegir missatges que promovien els drets de les persones amb discapacitades.

L’acte d’aquest matí ha estat el preàmbul del plat fort de les activitats que ha preparat l’APPC Tarragona amb motiu del Dia Mundial de la Paràlisi Cerebral. Estem parlant de l’11a caminada solidària per a La Muntanyeta, que tindrà lloc el proper diumenge 6 d’octubre.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES