
LaFACT ha estat l’escenari aquest dijous de la presentació dels resultats dels projectes “Recicla en el teu centre-Accessible” i “Tercers en edat, primers en reciclar”, impulsats per Ecoembes amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya. Aquestes iniciatives tenen com a objectiu promoure el reciclatge entre la gent gran i les persones amb discapacitat intel·lectual i TEA (Trastorn de l’Espectre Autista).
En el marc del programa “Recicla en el teu centre-Accessible”, prop de 30 persones amb discapacitat intel·lectual i TEA han estat formades a LaFACT per convertir-se en agents actius d’una societat compromesa amb el medi ambient. A través d’aquesta formació, han adquirit els coneixements necessaris per dur a terme un reciclatge correcte.
A més, aquestes persones han col·laborat en la millora del sistema de reciclatge de LaFACT, situat a Campiones Olímpiques, 36 (Terrassa). Durant l’acte, la directora de l’àrea d’Inclusió Social de LaFACT, Montserrat Lao, ha mostrat com es realitza la recollida selectiva d’envasos i es fomenta l’ús de paper reciclat a les instal·lacions, exemplificant l’aplicació pràctica dels projectes.
“Estem molt agraïts per haver format part del projecte ‘Recicla en el teu centre-Accessible’, gràcies al qual hem acostat el reciclatge a les persones amb discapacitat intel·lectual”, ha declarat Lao. “A LaFACT creem oportunitats per a les persones amb discapacitat intel·lectual, la gent gran i en l’àmbit cultural, i aquest projecte encaixa perfectament amb els nostres valors”, ha afegit.
Els projectes, iniciats el 2024, han permès estendre la cultura del reciclatge a prop de 500 centres, amb 335 dedicats a la gent gran i 161 a persones amb discapacitat intel·lectual i TEA, arribant a més de 27.000 usuaris.
A la jornada hi han assistit destacades autoritats, com ara José Manuel Gil, director general de Provisió de Serveis del Departament de Drets Socials i Inclusió; Albert Planell, director de l’Agència de Residus de Catalunya; Xavier Cardona, segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Terrassa; Xavier Balagué, gerent d’Ecoembes a Catalunya; i Ana Menéndez, especialista en Gestió Local i Autonòmica d’Ecoembes Catalunya.