
A partir del dilluns 17 de febrer, l’accés del carrer Aragó de l’estació de metro de Clot (L1) romandrà tancat durant tres mesos i mig per continuar amb les obres de millora d’accessibilitat iniciades fa un any a l’intercanviador ferroviari del Clot.
Durant aquest període, l’entrada a les andanes de l’L1 s’haurà de fer pel vestíbul del carrer València, i el transbordament amb Rodalies es realitzarà per superfície. A més, també es tancarà l’accés a Rodalies per l’avinguda Meridiana.
Aquesta actuació forma part de les obres impulsades pel Departament de Territori de la Generalitat, iniciades el gener del 2024, per adaptar l’intercanviador a les persones amb mobilitat reduïda i fomentar l’ús del transport públic. L’objectiu és garantir l’accessibilitat des del carrer, el vestíbul i les andanes de l’L1, així com la connexió amb les altres línies de transport.
A l’intercanviador del Clot convergeixen les estacions de metro de l’L1 i l’L2, així com Rodalies. Mentre que l’L2 ja és accessible, ara es treballa per adaptar completament l’L1. Els treballs inclouen la remodelació d’espais i la millora de connexions entre nivells, amb la instal·lació de cinc ascensors i la incorporació d’un paviment adaptat per a persones amb discapacitat visual.
L’obra té un pressupost de 7,1 milions d’euros, finançats parcialment amb fons NextGenerationEU del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de la Unió Europea.
Actualment, la xarxa de metro de TMB compta amb 153 estacions adaptades d’un total de 165, cosa que representa el 93%. Paral·lelament a les obres del Clot, el Departament de Territori també està treballant per millorar l’accessibilitat a les estacions d’Espanya, Verdaguer i Ciutadella-Vila Olímpica, així com en els itineraris de Sants Estació, Passeig de Gràcia i Catalunya.
Secció patrocinada per
